Avatar billede sillaen Nybegynder
26. februar 2005 - 14:48 Der er 7 kommentarer

Sletning af mange regnskaber

Er der nogen der ved hvordan man kan slette mange regnskaber på én gang. Vi bruger, i vores undervisning, 23 regnskaber. Problemet er at efter end kursus skal alle regnskaber slettes dvs. åbne regnskab og slette regnskab 23 gange, det er besværligt og tager lang tid?
Navision ver. 3.10
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
26. februar 2005 - 17:39 #1
hvad med at lave en sikkerheds kopi af alle regnskaberne når de er som du gerne vil have dem. når et kursus så er færdigt læser du bare den sikkerheds kopi ind igen, og alt er som før.
Avatar billede sillaen Nybegynder
26. februar 2005 - 17:54 #2
Jeg har en sikkerhedskopi, men inden sikkerhedskopien kan indlæses skal alle de "brugte" regnskaber slettes, dvs åben 23 regnskaber og slet 23 regnskaber en efter en.
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
26. februar 2005 - 19:02 #3
ok, hvad så med at tage en (fil)kopi af hele databasen og efter endt brug kopiere en ny db ind. husk at stoppe evt. database server
Avatar billede sillaen Nybegynder
26. februar 2005 - 23:37 #4
Ja, det kunne jeg gøre, hvis jeg var den eneste på skolen der brugte databasen, men det er jeg ikke, så det er heller ikke muligt.
Avatar billede sunset Nybegynder
22. marts 2005 - 15:55 #5
Lav en rapport der triller igennem tabel 2000000006 Company og sletter alle dem du ikke skal bruge længere
Avatar billede sillaen Nybegynder
22. marts 2005 - 22:50 #6
Det forstår jeg ikke en snus af!!
Hvordan gør man det?
Avatar billede sunset Nybegynder
23. marts 2005 - 12:59 #7
På samme måde som du ville lave en rapport der viser dig f.eks. debitor
I rapportdesigneren ville du da have debitor i sektionen og vise deb nr, navn, adr og saldo.

På samme måde laver du en rapport der bruger Company i sektions, og i koden sletter du recorden. Pas bare godt på at rapporten er lavet/testet rigtigt. Du får ikke nogen advarsel eller lignende, og hvis dine filtre er forkerte ryger de forkerte regnskaber.