Avatar billede ravnus Nybegynder
26. februar 2005 - 14:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Logfil til fjernelse af virussen "Sexplorer"

Hej eksperter...

Min lillebror har fået en grim grim virus som får computeren til at starte meget langsomt op og generelt køre utroligt sløvt. Den viser hele tiden at den bruger 100% i cpu-brug. Når han starter op åbnes et link til www.sexplorer.com og når han prøver at scanne med sit virusprogram får han en meddelelse der siger at han ikke kan scanne pga virussen TR/Qzap.284.

Her er hijack-logfilen fra hans comp...håber nogle kan hjælpe!

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\winmplayd.exe
C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliServ.exe
C:\temp\salm.exe
C:\WINDOWS\System32\SahAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\mswauc.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliKeep.exe
C:\WINDOWS\system32\defragfatx.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\jeppe.GORV.000\Skrivebord\Helbredende programmer\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {1D7E3B41-23CE-469B-BE1B-A64B877923E1} - C:\PROGRA~1\SEARCH~2\SEARCH~1.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\aprxr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsofts media] winmplayd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnmsg] C:\asgag.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Admilli Service] C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [lqhwn] C:\WINDOWS\lqhwn.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHAgent] C:\WINDOWS\System32\SahAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AutoUpdate] mswauc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] C:\Programmer\PCI Audio Applications\Bin\AudioRack.exe /MixerStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Windows DLL Loader] C:\WINDOWS\system32\defragfatx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Update] C:\WINDOWS\System32\eoahhmya.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsofts media] winmplayd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows AutoUpdate] mswauc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://F:\OFFICE~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - F:\OFFICE~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\windows\system32\lsp.dll' missing
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/CDTInc/ie/bridge-c18.cab
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - C:\WINDOWS\System32\Hqaledda.dll
O21 - SSODL: mtklefa - {A28DEDD9-2CF3-4602-0E90-D7FE5CA1B745} - C:\WINDOWS\System32\xvbhv32.dll
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 14:12 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede ravnus Nybegynder
26. februar 2005 - 14:14 #2
takker:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 14:19 #3
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.zip
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe

Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart, Check om internettet virker.
Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik

på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: (no name) - {1D7E3B41-23CE-469B-BE1B-A64B877923E1} - C:\PROGRA~1\SEARCH~2\SEARCH~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\aprxr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsofts media] winmplayd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnmsg] C:\asgag.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Admilli Service] C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [lqhwn] C:\WINDOWS\lqhwn.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHAgent] C:\WINDOWS\System32\SahAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AutoUpdate] mswauc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows DLL Loader] C:\WINDOWS\system32\defragfatx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Update] C:\WINDOWS\System32\eoahhmya.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsofts media] winmplayd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows AutoUpdate] mswauc.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\windows\system32\lsp.dll' missing
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - C:\WINDOWS\System32\Hqaledda.dll
O21 - SSODL: mtklefa - {A28DEDD9-2CF3-4602-0E90-D7FE5CA1B745} - C:\WINDOWS\System32\xvbhv32.dll
---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\PROGRA~1\SEARCH~2
C:\Program Files\Admilli Service

Filer:
C:\asgag.exe
c:\temp\salm.exe
C:\WINDOWS\lqhwn.exe
C:\WINDOWS\System32\SahAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\mswauc.exe
C:\WINDOWS\system32\defragfatx.exe
C:\WINDOWS\System32\eoahhmya.exe
C:\WINDOWS\System32\Hqaledda.dll
C:\WINDOWS\System32\xvbhv32.dll
C:\WINDOWS\System32\aprxr.exe
C:\WINDOWS\system32\winmplayd.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol

Når loggen er erklæret ren, skal maskinen opdateres med Servicepack 2. Ellers ser vi den igen i løbet af meget kort tid.
Den kan hentes her: http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede ravnus Nybegynder
26. februar 2005 - 14:23 #4
ok....jeg prøver....:)
Avatar billede ravnus Nybegynder
26. februar 2005 - 16:18 #5
Det var genialt....compen kører perfekt nu....tusind tak for hjælpen...her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTrayLSI.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTray2k.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTray.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\jeppe.GORV.000\Skrivebord\Helbredende programmer\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] C:\Programmer\PCI Audio Applications\Bin\AudioRack.exe /MixerStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://F:\OFFICE~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - F:\OFFICE~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/CDTInc/ie/bridge-c18.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 16:21 #6
Det lyder godt. Takker for point :)

Du skal lige fixe denne skønhedsplet og genstarte.
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/CDTInc/ie/bridge-c18.cab
Du behøver ikke komme med en ny log.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse  - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Og husk lige det med Servicepack'en.
Avatar billede ravnus Nybegynder
26. februar 2005 - 16:23 #7
Tusind tak for hjælpen....hermed er spørgsmålet lukket!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 16:37 #8
Velbekomme *s*