Avatar billede rane Nybegynder
25. februar 2005 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virker ikke med WEP kryptering

Hejsa,

har lige fået installeret en Linksys WAP54G Access Point til min normale Linksys router. På den bærbare finder den fint det trådløse netværk og den kan også fint connecte til internettet uden kryptering.

Men så snart jeg sætter WEP eller WPA kryptering til, så vill den ikke connecte mere. Har lavet en passphrase og tastet den rigtigt ind på den bærbare.  Lidt info:

- Access Point ip er statisk 192.168.1.145 (selvom den viser 1.102 inde i routerens DHCP client table..hmm)
- Routeren kører DHCP
- MAC filtrering er disabled
- Routeren har en DMZ host IP
- Kan fint ændre i config fra webbrowseren på 192.168.1.145

Nogen der kan hjælpe mig med at få det til at køre med kryptering?
Avatar billede don-d Nybegynder
25. februar 2005 - 22:21 #1
Det er dit netkort som ikke understøtter WPA.

Køb et USB netkort hos www.officeit.dk

http://www.officeit.dk/templates/product.asp?productguid=DWL%2DG122&groupguid=12120

Det vil med garanti løse dit problem( taler af erfaring da jeg havde samme fejl)
Avatar billede don-d Nybegynder
25. februar 2005 - 22:22 #2
Lige som kommentar, så sørg endelig for at have opdateret til SERVICEPACK 2 før du køber noget nyt. WPA kryptering er først rigtig understøttet i Servicepack 2 nemlig.
Avatar billede rane Nybegynder
25. februar 2005 - 23:41 #3
Hm..den bærbars trådløse netkort burde da understøtte WEP som det mindste (en centrino processor der understøtter 802.11b). Det må da kunne lade sig gøre at få WEP krypteringen sat til i det mindste?
Avatar billede don-d Nybegynder
27. februar 2005 - 14:14 #4
Centrino er en standard inden for processor.....INTET med WEP/WPA kryptering...
problemet er løst hvis du gør som jeg sagde med det andet netkort...
Avatar billede rane Nybegynder
28. februar 2005 - 18:53 #5
Nej det kan ikke passe man skal købe et 2. netkort når onboard kortet SKAL virke med WEP kryptering. Har hørt fra flere hvor det virker, så løsningen er ikke acceptabel.
Avatar billede don-d Nybegynder
01. marts 2005 - 00:06 #6
Men det virker jo ikke....!!!! og det er 365 kr. for at det med garanti vil virke.....
Du bestemmer selvfølgelig helt selv om du vil løse problemet eller er ej....
Hvis der findes en anden løsning vil jeg da gerne høre om den.....
Avatar billede rane Nybegynder
04. marts 2005 - 11:03 #7
Jeg fandt løsningen ved at skrive til Linksys Support. Der skulle åbenbart en passphrase på nøjagtig 10 eller 26 characters i hex-format til, før WEP krypteringen virker :)