Avatar billede jstidsen Nybegynder
25. februar 2005 - 18:20 Der er 5 kommentarer

Hvad betyder "generic host service for win 32"

På vidt forskellige tidspunkter med 1-3 dages mellemrum kommer der en dialogboks på skærmen, der fortæller at "generic host service for win 32 er stødt på et problem og derfor lukkes". Hvad betyder det - er det alvorligt? Jeg har en fornemmelse af at problemet opstår, når jeg lukker for computeren.
mvh
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. februar 2005 - 18:32 #1
Det er en af de indbuggede services der fejler, og det behøver ikke at være alvorligt, faktisk er det ofte ikke slemt, men det kan ikke fuldstendigt udelukkes.
I dit tilfælde lyder det som om det er en service der ikke kan lukkes ordentligt net.

I din event viever (logbog på dansk) kan du se hvilken service der er tale om og dermed afgøre om deter alvorligt eller ej
Avatar billede jstidsen Nybegynder
25. februar 2005 - 20:18 #2
Tak for dit svar - logbogen ser ikke ud til at vise noget, men jeg skal jo sikkert checke den, når fejlen opstår næste gang.
Du har fortjent at få dine points.
mvh
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. februar 2005 - 20:33 #3
Når du nu finder en note i din log, så noter event id (normalt et 4 cifret nummer): du går derefter ind på http://www.microsoft.com/technet og søger med teksten "event ID xxxx" (uden ") dette kan ofte give links til både en forklaring på hvorfor disse services fejler smat på hvordan du løser problemet.

Ellers vender du bare tilbage hertil
Avatar billede jstidsen Nybegynder
25. februar 2005 - 20:46 #4
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede jstidsen Nybegynder
27. februar 2005 - 22:24 #5
Nu skete det igen, at Generic Host Service meldte et problem. Det viser sig at det skete da jeg lukkede computeren ved 18-tiden i dag, så du har nok ret i at det har at gøre med noget der ikke kan lukkes ordentligt. Jeg har ikke rigtig kunnet finde ud af det med logbogen, men jeg kan se at der rapporteres i fejlrapporten om flg filer i min temp-mappe:
WERa59.dir00\svchost.exe.mdmp
WERa59.dir00\appcompat.txt
De to filer kan jeg ikke finde i min temp-mappe, men de må åbenbart være der. Siger de filnavne dig noget?