Avatar billede axkris Nybegynder
25. februar 2005 - 14:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Server does not exist or access denied

Hej alle

Der er fin forbindelse fra serveren til datatbasen, men fra min egen pc og til databasen er der ikke nogen forbindelse:
Server does not exist or access denied

Der er ikke noget, som blokkerer - hverken på serveren (tcp/ip og piped names er slået til og der er ikke nogen firewall eller andnet - ikke begrænsning i ip-filtering) og der slet ikke noget på min egen pc, da jeg har fint forbindelse til andre mssql-databaser.

Hvad kan fejlen være?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 14:49 #1
SQLServer security eller Windows security ?
Avatar billede axkris Nybegynder
25. februar 2005 - 14:51 #2
Mixed mode
Avatar billede axkris Nybegynder
25. februar 2005 - 14:52 #3
Ok modes virker fint fra serveren - der er altså hul igennem via begge, men jeg kan ikke få hul igennem fra min egen pc til databasen via SQLServer Sec.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 15:01 #4
Serveren kan være sat op til mixed mode, men du kan kun connecte med en mode.

SQLServer security burde være bedøvende ligeglad med alt.

(Windows security har en masse med finurligheder)

Må vi se connection string ?
Avatar billede axkris Nybegynder
25. februar 2005 - 15:04 #5
conn-strin.... jeg connecter via Enterprise fra min egen pc.
Avatar billede axkris Nybegynder
25. februar 2005 - 15:09 #6
Jeg har to servere, den ene er der allerede installeret MSDE på og det kører fint - der er hul igennem den til Enterprise fra min egen pc.

Så har jeg endnu en server, denne, som jeg ikke kan få hul igennem fra min egen pc.

Forskellen er dog, at jeg har connecter via et domæne på den første server: mssql.mitdomæne.dk og at jeg connecter via en IP "mssql.IP" via den anden.
Avatar billede axkris Nybegynder
25. februar 2005 - 15:10 #7
Jeg har endnu ikke koblet noget domæne på serveren.
Avatar billede axkris Nybegynder
25. februar 2005 - 15:19 #8
Ahhhhhhhhhh det er fordi jeg skal skrive instance med, når jeg connecter:

xxx.xxx.xxx.xxx\MinInstance

Samt huske at slå mine personlige firewal af, når jeg connecter. Dog har jeg koblet den af.
Avatar billede axkris Nybegynder
08. april 2005 - 10:39 #9
Lukketid :-)