Avatar billede larsbent Nybegynder
25. februar 2005 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

usb 2

hej .
jeg har en extern harddisk der køre via usb
skulde den ikke kunde flyte ting frem og til bag lige så hurtig som vis der var en primer og sekunder i pcen?
når man sætter den til skriver pcen nede i hjørnet at denne enhed kan arbejde hurtiger på usb 2 kanal. men det skulde det jo være ( bundkortet er et asrock k7s8xe)ram pc3200 1GB
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. februar 2005 - 13:50 #1
Under alle omstændigheder kommer en usb-HD nu nok ikke op på en IDE-baseret HD. Men det problem du får skyldes nok at din usb-port kun er version 1.1, som er en del langsommere end usb2.0

Du kan finde ud af om du har det ene eller andet ved at gå ind i kontrolpanel-system-hardware-enhedshåndtering. Under USB-controllere vil der stå Universal værtscontroler eller Universal Host Controller hvis det er 1.1. Og der vil stå USB-udvidet værtscontroler eller Enhanced Host Controller hvis det er 2.0

HD'en kan fint arbejde på en 1.1 port også, men det vil gå noget langsommere.
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. februar 2005 - 16:37 #3
Nå, du er ikke alene i verden om dit problem:
http://www.eksperten.dk/spm/594604
Avatar billede larsbent Nybegynder
25. februar 2005 - 23:13 #4
ok jeg siger mange tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. februar 2005 - 23:18 #5
Takker for point :-)