Avatar billede legokran Nybegynder
24. februar 2005 - 15:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skal gerne have oversæt denne tekst

Hej Alle!

Jeg skal gerne have oversæt denne danske tekst til tysk. Nogle der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen MIck

"Min drømmerejse

Min drømmerejse var da jeg skulle se min fætter (Thomas Gaardsøe) spille for det danske landshold mod England på Old Trafford.

Det var 4 gang i drog til England, da han lever som professionel fodboldspiller i England hos West Bromwich Albion.

Vi skulle flyve fra Billund lufthavn til Manchester Airport, hvor vi ville blive hentet af hans private chauffør, som så ville transportere mig og min familie ud til stadion.

Da vi var kommet derover, rendte vi hurtigt ind i chaufføren, og efter at have kørt i 20 min kom vi endeligt til stadion. Det var første gang jeg så Old Trafford, og jeg blev meget overrasket over, at det var så stort som det nu engang var. Vi ankom ca. 1½ før kampstart, så der var ikke så mange mennesker, men vi havde fået VIP pladser af min fætter, så vi kunne få nogle gode pladser, og blive lukket ind før de andre tilskuere ankom.

Vi stod lidt og beundrede Old Trafford, da min far ringede til min fætter, som så hurtigt kom ud af fra stadion – og han førte os ind af en indgang som ellers kun er åben for spillerne og officials osv. Vi gik igennem en lang hvid gang, og pludselig stod vi på sidelinien af Old Trafford – det var et fantastisk syn at se et så stort fodboldstadion på så tæt hold + at se alle de danske landsholdspillere på så tæt hold. Vi var så heldige at få et kort glimt, at nogle af de engelske spillere, men de var temmelig sky, så de sad mest inde i deres omklædningsrum.

Vi satte os op på vores pladser, og det var en fantastisk kamp. Danmark vandt 3-2 og min fætter blev indskiftet efter 60 minutters spil.

En helt uforglemmelig oplevelse."
Avatar billede klavil Seniormester
24. februar 2005 - 19:14 #1
Er det ikke nemmere at lave dine lektier selv. Det er jo fra folkeskolen det der. Du bliver jo ikke klogere af det og læreren er vel ikke så dum at hoppe på den. (:-)
Avatar billede legokran Nybegynder
24. februar 2005 - 19:17 #2
Nu ligger det sådan, så jeg har skrevet det på dansk, men det skal sendes til tyskland her imorgen, og har prøvet at oversætte lidt, men er håbløs til tysk.

Og nu er jeg altså 19 år gammel, så det er godt nok 3 år siden jeg sidst satte min ben på en folkeskole!
Avatar billede klavil Seniormester
24. februar 2005 - 19:21 #3
Kender bare teksten for en 9 klasse i folkeskolen så derfor.
Avatar billede legokran Nybegynder
24. februar 2005 - 23:12 #4
Hva?

Teksten har jeg selv skrevet!

Og går bestemt ikke ud fra at Thomas Gaardsøe har flere fætre end mig? :S
Avatar billede jojosk Praktikant
24. februar 2005 - 23:59 #5
Meine Traumreise.

Meine Traumreise erlebte ich als ich mein Vetter(Thomas Gaardsøe) auf
die Danische Nationalmannschaft gegen England sah,es war auf Old Trafford.

Es war das dritte mal dass wir ihm in England besucht haben.Er spiellt da als
proff. in West Bromich Albion.

Wir mussten von Billund Flughafen nach Manchester Airport fliegen,wo wir
von seine Privatchauffør abgeholt wurde.Danach fuhren wir zum Stadion.

Es war das erste mal das ich Old Trafford sah und ich war sehr uberrascht wie gross es war.Wir kamen 11/2 stunde bevor Spielanpfiff,es waren nicht viele Menschen da.
Wir hatten von mein Vetter VIP-karten bekommen und bekammen gute Platze.

Mein Vater ruff mein Vetter an und er holte uns ab um uns den Spielereingang
zu zeigen.Plotzlich standen wir auf der Seitenlinie des Old Trafford und es war
ein pfantanstisher anblick.Es war auch aufregent die danische und englische Nationalspieler zu sehen,die sassen da im Umkleideraum und waren ganz scheue.

Wir nahmen unsere platze ein und es war ein tolles Spiel.Danemark hat 3-2 gewonnen und mein Vetter wurde nach 60. min ausgetauscht.

Ein unwergesliches Erlebniss.

Der er sikkert nogle enkelte stavefejl og jeg har også lavet lidt om på
teksten for at den kunne oversættes til forståeligt tysk.

Uanset om det er lektier eller originale breve så kom lidt før ud af
busken hvis du skal have sådanne ting ordnet.

ELLERS held og lykke med det.Håber du kan bruge det.
Avatar billede legokran Nybegynder
25. februar 2005 - 01:16 #6
Mange tak!

Og jo du kan tro jeg nok skal være lidt hurtigere næste gang!

Mange tak!

Point til dig! :)
Avatar billede jojosk Praktikant
25. februar 2005 - 06:37 #7
Velbekomme