Avatar billede kebb Nybegynder
23. februar 2005 - 22:01 Der er 19 kommentarer

Grafisk arbejder søges til nystartet afdeling

Jobbet vil bestå i design vha. Photoshop. Vi arbejder i teams, så der lægges vægt på, at du er god til at samarbejde. Da virksomheden til tider arbejder under strenge deadlines, er det ligeledes et krav, at du er fleksibel omkring arbejdstider.

Virksomheden får i det kommende halvår brug for en ny mellemledelse, hvorfor du udover det
påkrævede gerne må være ambisiøs, velformuleret, selvstændig og økonomisk bevist – dvs. en
lederegnet type. Så vil tiden vise, hvad der sker.

• 5-15 timer om ugen
• 120 kr i timen
• Placering på DTU Campus
• Tiltrædelse snarest
• Send ansøgning til kb@hostedstuff.com

Det forudsættes, at du er erfaren indenfor design af hjemmesider og ved, hvad der skal til for nemt
og smertefrit at komme fra udkastet i Photoshop til en funktionel hjemmeside – i tæt samarbejde med programmører.

Hvis du har spørgsmål eller er interesseret, er du velkommen til at kontakte os per mail på
kb@hostedstuff.com.
Avatar billede sonnic Juniormester
23. februar 2005 - 22:28 #1
120 kr. i timen !!
Det får min knægt for at sidde i kassen i Kvikly.
Forventer du at en kvalificeret grafisk medearbejder der vil træde ind i en mellemlederfunktion for den timeløn....
Tag lige et vu i HK Grafisk medlemsliste og se på timelønnen der.

Hilsen Villy.
Avatar billede izemate Nybegynder
23. februar 2005 - 22:33 #2
kebb > hvor er placering af DTU Campus ?
Avatar billede kebb Nybegynder
23. februar 2005 - 22:52 #3
Sonnic/Villy: Så er din søn en framragende kassearbejder. Er han under atten før han nemlig markant højere end mindstelønnen på 57 kr. Er han over atten får han ligeledes en markant højere løn da mindstelønnen her er cirka 90 kr.
Avatar billede kebb Nybegynder
23. februar 2005 - 22:53 #4
Izemate: 2800 Lyngby
Avatar billede sonnic Juniormester
23. februar 2005 - 22:55 #5
Ja.. Du har fuldkommen ret, han er over atten og er en fremragende kassemedarbejder.
Avatar billede izemate Nybegynder
23. februar 2005 - 22:58 #6
kebb > Desværre, det er lige langt nok fra mig af :-) Jeg selv igang med mediegrafiker studiet, og har da også en del erfaring med photoshop / hjemmesider. Men når nu det er en mellemleder stilling samt man skal arbejde tæt sammen med programmører så går jeg udfra man ikke kan lave det hjemmefra :-)

<\\izemate
Avatar billede kebb Nybegynder
23. februar 2005 - 23:07 #7
Sonnic/Villy: Men din søn fik vel næppe denne markante lønstigning dag 1 på arbejdet, vel? Betalte Coop alle kassemedarbejdere markant over standardlønningerne fra første dag, så ville deres forretning gå nedenom og hjem.

Izemate: Nej, desværre :)
Avatar billede sonnic Juniormester
24. februar 2005 - 01:07 #8
kebb-kebb- Rolig nu.
Det eneste jeg påpeger er, at den løn du tilbyder er langt under hvad der bliver betalt ude på grafiske arbejdsmarked, herunder også dem der uden for fagforeningernes overenskomst.
Du kan sansynligvis få en ung under uddannelse til at gå for den løn du tilbyder, men ikke en faglig uddanet grafisk medarbejder, der har erfaring i Photoshop, InDesig og Illustrator uanset om det er i en start periode, eller du lover den en "forfremmelse".
Dette er skrevet for at prøve at tage dig alvorlig.
Hvis du vil ha´ kvalificeret arbejdskraft (medarbejdere) må du også betale ved kasse 1. Jeg ved det kan være svært for en  nystartet at give ordentlige lønninger, men du får ikke mere end hvad du betaler for.
Avatar billede kebb Nybegynder
24. februar 2005 - 16:25 #9
Izemate: Jeg er skam helt rolig :)
Du må bare forstå, at der ikke bliver lovet noget som helst. Desuden tror jeg, at du måske er lidt gal på den med de lønninger der, men lad os droppe den sag. Finder du en bedre lønnet jobannonce må du dog gerne maile mig.
Avatar billede izemate Nybegynder
24. februar 2005 - 16:35 #10
hmm. mon ikke det er sonnic du hentyder til :-) jeg har ihvertfald ikke snakket noget dårligt om lønnen mm. :-)

<\\izemate
Avatar billede locturian Nybegynder
25. februar 2005 - 18:02 #11
Bare lige for at lufte min mening, giver jeg sonnic 100% ret - 120,- i timen er småpenge. Det giver 100,- i timen at arbejde på shell - Og det kan man blive om man så har boet de sidste 3 år i rendestenen og ingen uddannelse eller træning har. Du efterspørger en grafisk kompetent medarbejder, med økonomisk ansvarsfølelse og evne til at samarbejde samt er ambitiøs og målbevidst.

Ja, du finder "måske" en nyudannet, eller u-uddannet til de penge, men skal du have en "voksen" dygtig medarbejder, kommer du altså på den anden side af 150,-.

Tag min mening til dig, eller lad være, jeg ville bare give mit besyv med :-)
Avatar billede mindfreak Nybegynder
25. februar 2005 - 19:19 #12
Jeg tager normalt $250-400 i timen - så held og lukke med at finde en medarbejder til 120kr i timen. Så med mindre du outsourcer til indien eller noget finder du vist ikke kvalificeret arbejdskraft til den pris
Avatar billede locturian Nybegynder
25. februar 2005 - 19:22 #13
Tager du op til 400$ i timen? Så er du godt nok dyr da :) Ikke lige mit foretrukne valg næste gang jeg skal have konstrueret noget grafisk jeg ikke selv er istand til :)

Håber du mener 400kr, hvilket er langt mere normalt :)
Avatar billede mindfreak Nybegynder
25. februar 2005 - 19:32 #14
Kommer an på hvad det er - normalt har jeg faste priser, men specielle opgaver er prisen $250-400 i timen. Logo alene er typisk $500 fx.  At der er nogle wannabe designere der udbyder deres photoshop-bevel-drop-shadow-gradient-wow-effect skidt til konkurs priser er ikke min skyld.
Avatar billede locturian Nybegynder
25. februar 2005 - 19:37 #15
Hvis du kan tage ca. 2000,- i timen er efter min mening flot - You go boy ;) Men det er ikke standard priser ihvertfald. Et reklame bereau vil normalt tage ca. 1200-1600,- i timen...
Avatar billede mindfreak Nybegynder
25. februar 2005 - 19:42 #16
E-commerce solutions ligger deromkring hvis de skal have ændret dem - Ren photoshop er nok nærmere de $200-250. Men stadig 120kr er fandme at tage pis på folk lol
Avatar billede locturian Nybegynder
25. februar 2005 - 19:49 #17
Der kan jeg kun tilslutte mig - Det er ikke en fair pris...
Avatar billede sonnic Juniormester
26. februar 2005 - 04:36 #18
Jeg kan ikke lade være.
Her er et ´skriv´fra HK overenskomst for unge under uddanelse.

De fleste elever i HK/Privat vil være omfattet af en af de følgende overenskomster: Dansk Handel & Service og Handel Transport & Hk Grafisk & Service Arbejdsgiverforeningen.

Mindstelønningerne pr. 1.3.2004 er

1. år: 7.970 kr.
2. år: 8.950 kr.
3. år: 9.440 kr.
4. år: 9.930 kr.

Sitat fra HK Grafisk.

Som du kan se er 1. års løn 215,64 kr i timen.
Så det du tilbyder er det halve af hvad vores 1.års lærlinge får,
Gå ind på den grafiske efteruddanelse eller HK grafisk og tjek priserne, Husk at se på Årstallet vi skriver 20005 ikke 1960 :)

Hilsen Villy
Avatar billede locturian Nybegynder
26. februar 2005 - 05:54 #19
Regnestykket er lidt forket, som jeg kan regne ud, regner du pr. uge - istedet for pr. måned, hvilket svarer til 53kr i timen Sonnic. Jeg er godt nok lidt fuld nu, er lige kommet tilbage fra byen, men kan da huske at der er 148 timer på en arbejdsuge :) - Men stadig, man kan ikke opstille en fast stilling mod en læreløn, så pointen holder stadigvæk - For lidt løn til en der kan sit kram :)