Avatar billede Syska Mester
23. februar 2005 - 15:21 Der er 1 løsning

Opbygning af database til stats program

Hej database folk,

Jeg er ved at lave en database som skal bruges i sammen hæng med indsamling af stats.

Jeg skal finde den mest smarte/hurtige måde at ligge data på i databasen.

Der kommer oplysninger ind i den hver 15 minut. med et program nummer og hvor mange der bruger det... der kan være flere programmer...

Indtil videre har jeg en table med de programmer der findes, nu mangler jeg så bare den hvor jeg skal smide mine stats i, hvordan er det bedst at bygge den så jeg også på en smart måde kan trykke data'en ud igen, og sætte det op på en smart måde... der kommer et id som reference fra min program table

Stats databasen: Regner så med at man kan bruge DATETIME ( fra MSSQL ) til at lave nogle select's med, men hvad så hvis programmet har været nede i eks.f 1 dag, så mangler den jo, og det kommer til at se fjollet ud...

Det er så meningen bagefter at man skal kunne browse sig hen til en given dag ( via et TreeView fra C# eller ligende ), og se hvor mange der har brugt det... Skal lave med nogle grapher etc.

Men hvis der er nogle der har nogen fede ideerhører jeg gerne fra jer? også hvis det er muligt at select en range( 14-01 til 19-01 ) altså så man kan se en bølge graph.

Der er ikke noget der ligger fast endnu, så nogle hint og gode ideer er mere end velkommen...

Ønskes der mere info skal jeg gerne besvare alle spm der måtte være...

// ouT
Avatar billede Syska Mester
24. februar 2005 - 00:17 #1
lukker