Avatar billede sbjerre Nybegynder
23. februar 2005 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Import fra Excel fil med skiftende filnavn

Hej

Jeg får månedligt leveret en Excel fil som jeg skal importere til en MS SQL Server database tabel, hvilket har virket fint.

Indtil videre har filen altid heddet XXXXXX.xls, men fremover vil filen hedde XXXXX_ddmmåå.xls, hvilket med andre ord vil betyde at filen får nyt navn hver gang den eksporteres.

I mit DTS job angiver jeg præcis på filnavn hvad filen hedder hvilket jo fremover vil give problemer når filen lige pludselig hedder noget andet.

Kan jeg angive et delvist filnavn a'la XXXXXX_*.xls i DTS job'et eller skal jeg lave et script der omdøber filen umiddelbart inden DTS afvikles?

Eller er der en 3. løsning der er bedre?

Mvh sbjerre
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. februar 2005 - 14:16 #1
Jeg ville nok vælge at kopiere filen til en bestemt destination, og omdøbe den til et bestemt navn.

Ellers skal du oprette connection'en i koden i DTS'en, og det ved jeg faktisk ikke hvordan man gør.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. februar 2005 - 14:28 #2
Så har jeg den!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. februar 2005 - 14:39 #3
Lav en ny package

Højreklik på baggrunden, vælg Package Properties og fanen Global variables

Lav en ny variabel der hedder filePath, Type String

Lav en ActiveX Task og i VBScript brug denne kode:
DTSGlobalVariables("filePath").value = "c:\test.xls"
Bruger du et andet sprog er det jo lidt anderledes

Lav en Excel connection, giv den er godt navn, filnavnet er ligegyldigt nu men du skal pege på en fil for at komme videre.

Lav en Dynamic Properties Task, klik på Add, og naviger frem til din connection. klik på den, og derefter på DataSource i vinduets højre side.

Klik på Set ..., vælg at Source skal være en Global variable, og vælg filePath variablen.

Klik OK et par gange, og sæt derefter ActiveX'en til at køre først, og Dynamic Properties Task'en bagefter. Derefter skal Importen selvfølgelig laves.

Nu mangler du bare at lave ActiveX'en så den faktisk leverer den rigtige sti
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. februar 2005 - 14:39 #4
DTS styrer
Avatar billede sbjerre Nybegynder
23. februar 2005 - 15:48 #5
Nice... Det lyder som om det er til at finde ud af. Jeg kigger videre på det imorgen - indtil videre tak for hjælpen