Avatar billede kurtsp Nybegynder
22. februar 2005 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brænding af VOB fil fra harddisk recorder

Jeg har en KiSS DP-558 harddisk recorder, som gemmer VOB-filer, når jeg optager et TV-program. VOB-filerne kan uden problemer overføres og afspilles på min PC'er (gennem WinDVD/PowerDVD).

MEN jeg kan ikke brænde vob-filerne ned på en DVD-skive, så de kan afspilles ordentligt. Jeg har efterhånden prøvet mange forskellige "DVD Authoring" programmer. Jeg starter naturligvis med IFOEDIT, som ganske rigtigt danner de nødvendige filer (video_ts.ifo, vts_01_x.vob osv.).

DVD-skiven kan brændes uden fejl, men "tidstælleren" virker ikke (står permanent på 00:00:00) og jeg kan ikke spole overhovedet.

Er helt efterhånden helt blank...!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 02:48 #1
Jamen så må vi prøve alternativer. :-) Der er heldigvis ogs´å nogle af dem, selvom det virker mystisk alt sammen.
Ifo-edit har du prøvet, de springer vi over.
Har du prøvet tmpgenc dvd author?
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda16.html
Her er en trial. Den burde kunne klare dit problem.
Og du kan lave menuer og brænde direkte fra programmet. Men prøv på en sletbar disk i første omgang.
Avatar billede kurtsp Nybegynder
25. februar 2005 - 22:32 #2
Du har fuldstændig ret i, at der blot skal en DVD Author til. Virker fint med TMPGENC. Har også lige prøvet med NERO's DVD Author, som også virker perfekt.

Pudsigt at det ikke kan lade sige gøre "manuelt" med VOBEDIT og IFOEDIT.
Avatar billede kurtsp Nybegynder
25. februar 2005 - 22:34 #3
Ups, ville have givet dig pointene. Det mislykkedes. ER NY HER. Beklager...

Kan det reddes?
Avatar billede norbert Nybegynder
25. februar 2005 - 22:37 #4
Hvis du ved, hvordan du gør næste gang, så springer vi bare over her. Det vigtigste er, at du fandt ud af dit problem. Men næste gang beder du bare vedkommende om at lægge et svar, hvis du kan bruge svaret, og så accepter det. Men pyt denne gang, jeg har rigeligt i forvejen :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. februar 2005 - 22:38 #5
Og så forøvrigt: Velkommen til Eksperten :-)