Avatar billede nopsen Ekspert
22. februar 2005 - 19:33 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Anmeldelse af bruger.. sker der noget?

hej med jer

jeg har anmeldt brugeren tjmm for sin uacceptable opførsel her på experten, vedkommende sviner alt og alle til som kke lige kommer med den rigtige løsning på hans problem.
efter at ha opfordret ham til at reagere på en tråd jeg forsøgte at hjælpe ham i, blev jeg kaldt nar og freak og man kan se at det er gennemgående i hans tidligere tråde.
desuden har han taget points tilbage i de fleste af hans spørgsmål uden ordentlig begrundelse.
jeg har også anmeldt en anden bruger for ikke at give point til de rette.
nu vil jeg gerne vide om der sker noget, hvor lang tid kan man regne med at der går før en klage bliver behandlet?
får man svar på hvad der sker?

grunden til at jeg er begyndt at anmelde den slags, er at eksperten efterhånden er blevet så lovløst at alle kan opføre sig som de vil og det gør det surt for os andre at være her.
af samme grund har jeg nedsat min aktivitet til et minimum herinde, det ender for tit med at man bliver irriteret og jeg gider ikke længere få ødelagt humøret hver gang man kommer ind for at hjælpe.
sker der ikke nogen sanktioner over for denne bruger, vil jeg nok overveje at stoppe helt.

på forhånd tak.
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2005 - 20:24 #1
Jeg er helt enig med ang tjmm, magen til useriøs bruger skal man lede længe efter, han skulle slettes med det samme.

Nopsen er faktisk også enig med dig i resten af det du skriver.
Avatar billede hcma Novice
22. februar 2005 - 20:51 #2
den er ikke go :(

nopsen >> ved du hvor man se de anmeldelse man selv har foretaget, og hvad der er sket?
Avatar billede nopsen Ekspert
22. februar 2005 - 21:21 #3
screem brille> rart at andre også har fået øje på ham :)

catbody>nej jeg kan ikke rigtig finde det, har det noget med den intranet side man kommer ind på at gøre?
har aldrig prøvet at anmelde før, så det er nyt for mig :)
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2005 - 21:58 #4
Nopsen deltager i et enkelt spørgsmål (trorn det er det samme spørgsmål som dig faktisk) hvor han også er ubehøvlet overfor mig. (det er et spørgsmål om opdaterings hastighed på en bærbar)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 02:23 #5
Det har desværre været sådan længe, at alt er lovløst her på eksperten. Jeg kan sagtens kende nopsens historie. Men man er nødt til at melde sådan noget lige med det samme når det sker. Der er ret så meget lovløshed på eksperten, så man fatter ikke, at folk gider blive ved med at hjælpe. Dog må vi huske, at det er begrænset, hvor meget co-admin kan hjælpe. Ansvaret ligger 100 pct. hos IDG, som er ligeglad med os.
Jg vil lige sige, at jeg ingen problemer har haft med nopsen. Men indimellem - når man er ophidset over den måde man bliver behandlet af andre brugere - godt kan blive lidt arrogant. Jeg ved ikke om det er det, der har det har været tilfældet, men vi er alle mennesker. Man glemmer tit, at der sidder et menneske bag tasterne. Man er altså nødt til at behandle andre mennesker, som man selv vil behandles.

Dette gælder alle: Ta' og vær' lidt mere sød overfor hinanden og vis lidt respekt - så er jeg sikker på, at alt vil glide lidt lettere. Scremme brille - som jeg har stor respekt for - ta' det lidt roligt, du har selv været udsat for en masse uretfærdighed over for andre brugere, respekter at der kan ske fejl og at du kan blive misforstået, det øjeblik du gør det, vil du se det på din karma. Men vær beret - der findes idioter alle steder - også her på Eksperten. Og dem må I Eksperter desværre også finde jer I.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 02:25 #6
Jeg er lidt halvfuld - men jeg håber I forstår meningen alligevel :-)
Sorry :-)
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 03:19 #7
Norbert tak for de pæne ord ;)
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 10:16 #8
norbert> må da indrømme jeg ikke forstår det hele af hvad du skriver ang at jeg måske kan ha været arrogant..?
har nok opfattet det forkert :)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 11:36 #9
Det var bestemt ikke møntet på dig. Jeg har ikke oplevet dig arrogant på noget tidspunkt:-) Det var ment generelt. Hvis der bliver pisset på mig, kan jeg også blive arrogant, vred, ked af det eller hvad ved jeg. Det er jo ganske naturligt. Man står jo i en afmagtsituation :-)
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 11:53 #10
indrømmer gerne jeg kan være arrogant, men det er mest når folk tror de ved mere om et emne end tilfældet er (hvorfor spørg de selvsamme folk så om hjælp, når de alligevel "ved" mere end dem de spørg om hjælp ?)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 11:59 #11
Vi har jo alle vores grænser for, hvad vi vil finde os i. Men jeg kan godt forstå, at Nopsen misforstår mig. Der er røget nogle ord ud i indlægget, kan jeg se nu, det kunne jeg ikke se i går, jeg var æske-stiv :-), men meningen er god nok :-)
Men der er desværre personer herinde, der ligefrem leder efter nogen, de kan chikanere. Det så vi jo med Freehelp. Han blev jo nakket noget så eftertrykkeligt.
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 12:07 #12
norbert, kig i tripple-x kalp og mit karme (ja det kan du jo så ikke lige nu), men der er da en eller flere som har set sig sur på os, vedkommende følger da med i næsten alle spørgsmål vi deltager i, men ok det er jo også en måde at opnå samme ekspertise som vi besidder *GGG* /lære bussemanden
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:08 #13
ja ok, jeg tænkte nok jeg havde opfattet det forkert :)
ja det var uheldigt med freehelp, det var lidt den samme situation, han var også blevet træt af at blive pisset på og jo mere han brokkede sig, jo mere var folk efter ham.. jeg tror det vil ramme os alle med tiden, sådan som det kører herinde nu, for det er efterhånden svært at ignorere problemerne.

håber ikke du har ondt i håret i dag norbert :)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 12:09 #14
Yes - har set det - det er en tøsedreng, der ikke har andet at lave. Han skal stoppes - det er jeg enig i.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 12:10 #15
Det ligger mere i maven - render frem og tilbage :-)
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 12:12 #16
han har nu givet mig mange gode grin *G* den person er bare misundelig *GG*
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:15 #17
jeg så lige den tråd screem, skal lige love for at han var hurtigt ude med karma-aftrækkeren, det er sørgeligt at det er muligt at give dårlig karma på sådan et tyndt grundlag.. håber jeg en dag vågner op og opdager at karma systemet er fordampet ud i den blå luft, men jeg tvivler.
forøvrigt er alle kommentarer forsvundet derinde, aner ikke hvorfor.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 12:16 #18
Nu hvor de gamle karmaer er fjernet - undtagen søjlen til venstre - er det jo så spørgsmålet om co-admin kan se de gamle karmaer. Det bliver sværere og sværere at være seriøs her på sitet. Derfor har jeg også sat min aktivitet kraftigt ned. Jeg svarer kun i de tråde, hvor jeg er rimelig sikker på, at vedkommende seriøs.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 12:17 #19
Man kan jo åbne en ny bruger og 2 sekunder efter kan du give karma. Mærkeligt at det kan lade sig gøre.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:19 #20
er de fjernet for evigt? det er ikke smart med sådan en halv løsning, så kan folk jo ikke se de begrundede karmaer, det kan vel kun give anledning til flere slåskampe.
jeg er også begyndt på udelukkende at svare på spørgsmål hvor jeg kan se brugeren har mange spørgsmål som alle er lukket, det andet gider jeg ikke mere, man får jo en lang næse snart hver anden gang man er naiv at hjælpe.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 12:21 #21
Desværre kan man heller ikke altid bruge den løsning. Mange nupper jo selv deres point tilbage, så spørgsmålet står som lukket. Og ikke nok med det, så tæller det i pointstatistikken over besvarede spørgsmål, så de på den måde kan opnå PRO.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 12:22 #22
Jeg tror nu ikke, karmaerne er fjernet forevigt. Jeg tror mere på, at det er en fejl.
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 12:36 #23
generelt er eksperten en fejl, der er alt for mange som nasser på andre, jeg er i princippet ligeglad med at få point, men kunne folk så ikke bare sætte 0 point på, så ved man at folk ikke vil give noget for ens hjælp (hvilket er ok) men at udlove point for derefter at beholde dem selv DET pisser mig af
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:41 #24
nej helt sikker kan man ikke være, men man kan tsge lidt af toppen på den måde.
bare surt at det er nødvendigt at tjekke brugernes profil hver gang, det gør det bestemt ikke sjovere.
men nu må vi se hvad der sker når man klager, de har jo selv i den nyeste udmelding opfordret os til at gøre det, så hvis det ikke hjælper mod en bruger som jeg mener hører til den grove af slagsen med hensyn til at bryde regler, så tror jeg ikke jeg gider mere.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 12:42 #25
Tag en pause, hvis det bliver for meget. Det har hjulpet mig flere gange, når jeg har stået på "kanten".
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 12:44 #26
Nopsen vi er HELT enige, er også begyndt at klage over brugere, det ligger ellers ikke til mig, men på en eller anden måde skal de have at vide at maner utilfreds emd den måde siden drives på.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:52 #27
jo måske en pause kan hjælpe en periode, men hvis problemet er det samme når man kommer tilbage, så mister man nok hurtigt gejsten igen.. så for nylig i en tråd at en coadmin (kan ikke huske hvem) skrev at der var ændringer på vej, men vi skulle ikke regne med noget det første halve år.
ikke ligefrem motiverende.
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 12:55 #28
nej det er ALT for langsomt, til den tid er der ikke mange med viden tilbage er mit bud,  de har søgt andre græsgange til den tid.....
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:57 #29
tror jeg også, med den hastighed det er gået ned af bakke på det sidste halve år herinde, så tør jeg næsten ikke tænke et halvt år mere frem.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 13:00 #30
Det er idag mere et popsted end et seriøst forum, hvor karmaen er deres legeplads. Men sådan er det jo også ude i samfundet, det er de få, der ødelægger det for os andre. Det er den eneste måde de kan hævde sig på og føle, de er noget.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 13:07 #31
ja norbert, den slags vil altid eksistere.. desværre er justitsen blevet så svag at disse personer har frit løb herinde nu.
utroligt at tænke på hvor meget sådan et ellers godt site kan blive spoleret på så kort tid, det var altid sjovt at hjælpe og der var en god stemning for det meste, før alt dette skete.
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 13:10 #32
mon ikke der lige pludseligt er et tilsvarende forum på benene, det tror jeg *G*
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 13:16 #33
ja det har jeg også tænkt på, ikke at jeg ikke hellere så at eksperten istedet blev forbedret, men med det sløsethed der har været herinde, kunne man jo nok godt ha ønsket at der havde været konkurrence, så var det nok ikke gået så galt.
har set at der har været flere der har snakket om at starte noget op, men det er en tung opgave at sætte op.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2005 - 13:18 #34
Hej med Jer drenge :-)

Ta' en pause - go' idé ;-)

Jeg mistede troen på, at der nogensinde vil ske ændringer, så det vil være muligt at skille fårene fra bukkene. Som I sikkert ved, var jeg meget aktiv herinde inden jeg indså, at det ikke nytter at brokke sig og at man derfor enten må leve med det som det er nu, eller pakke sydfrugterne og stoppe med at være "aktivt hjælpende".

Indse at det ikke kan betale sig at oprette alle disse tråde med klage, hulk og brok og tag i stedet for konsekvensen og stop med at hjælpe.

Jeg savner absolut ikke alle tøsedrengene og Deres latterlige kommentarer, eller mangel på samme i karmatildelingerne. Jeg savner derimod de gode timer som jeg havde sammen med de seriøse brugere, men får jo fuld valuta for min hjælp på Spywarefri i stedet for.

Ville blot give mit besyv med ;-)
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 13:24 #35
ja det ser desværre ud til at du har ret victor-1.
jeg havde egentlig heller ingen forventninger om at der ville ske noget hvis jeg klagede, men havde et lille håb efter at ha læst den udmelding der kom fra eksperten den 18.
man stopper åbenbart aldrig med at være naiv :)
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 13:30 #36
der skal normalt meget til før jeg trækker mundvigene nedaf, men hvis brugere som tjmm får lov til uhæmmet at fortsætte stilen, så bliver jeg altså lidt små muggen.
hvor lang tid tror i man skal vente med at se om det har givet resultat, før man kan konstatere at der intet sker?
hvis altså der ikke sker noget, jeg håber stadig en lille smule, da der kun er gået en dags tid, de skal jo lige ha en chance for at behandle det.
jeg ved ikke om man kan se forløbet som catbody nævnte i starten af tråden.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. februar 2005 - 13:54 #37
Nopsen, jeg har også sendt en anmeldelse på ham, har lige siddet og læst hans tråd.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 14:00 #38
fint norbert, jo flere jo bedre :)
Avatar billede nopsen Ekspert
24. februar 2005 - 17:26 #39
nå men jeg kan vist godt opgive at få et svar, skulle måske ha lagt spørgsmålet under eksperten kategorien istedet, ved ikke om det havde gjort nogen forskel.
synes bare det er for dårligt at de udsender en ny melding hvor de opfordrer til at man anmelder misbrug, når man ikke kan få oplyst hvad der sker med anmeldelsen, men det var vel hvad man kunne forvente.
jeg vil sige mange tak til jer for jeres kommentarer og lukke spørgsmålet.