Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 22:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Modem-problemer....

Hvad er der galt ?
Jeg har instaleret et internt modem i en ISA-sokkel, men windows vil ikke finde det når jeg starter op igen.
Jeg har prøvet at sætte det i to forskellige sokler, men det hjalp ikke.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
24. marts 2001 - 22:22 #1
Har du Windows ME, for Windows ME understøtter ikke særlig meget der sidder i et ISA-slot. (det må sku\' da også være et gammelt modem, eller hva\'?)
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 22:24 #2
Nej jeg køre windows 98 og modemet er 1 år gammelt
så !!!!
Avatar billede techno_dk Nybegynder
24. marts 2001 - 22:25 #3
Har du prøvet at gå ind i Tilføj og Fjern Programmer og så vælge det manuelt
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 22:26 #4
ja men det virker heller ikke :O(
Avatar billede techno_dk Nybegynder
24. marts 2001 - 22:32 #5
hmmm, lyder sgu\' lidt mystisk, men det kan være at Win98 har installeret modemet som en Com-port, prøv at se efter en Com4-port. Hvis du finder sådanne en så sig opdater driver og installer modem-driverne. Ellers kan jeg sgu\' ikke komme på noget :(
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 22:34 #6
Sorry Techno det er ikke til nogen hjælp så ingen poiont til dig i denne omgang :O( ok *S*
Avatar billede techno_dk Nybegynder
24. marts 2001 - 22:35 #7
håber at der er nogle andre der kan hjælpe :)
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 22:36 #8
venter og ser om der er andre der har nogle ideer til hvad der kan være galt
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 22:37 #9
det gør jeg også lille mus *SXS*
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 22:54 #10
ISA-kort er som regel ikke plug\'n\'play så derfor skal du bruge tilføj ny hardware-guiden og vælge modem og derefter specificere en driver placering!
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 23:00 #11
kimrosgaard>> hvordan gør man det
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
24. marts 2001 - 23:00 #12
altså specificere en driver placering
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 23:03 #13
det sker automatisk når du bruger tilføj \"ny hardware\" guiden fra kontrolpanelet! du bliver guidet igennem! først tilbyder den at søge efter ikke p\'n\'p\' kompatibelt hardware og hvis den ikke finder noget, kan du manuelt vælge et modem på en lang liste og så vælge en lokation til en driver (hvis du har en!) eller må du vælge en standard driver for modems!
Avatar billede matias Nybegynder
25. marts 2001 - 13:27 #14
-
Avatar billede fanta Nybegynder
25. marts 2001 - 16:06 #15
hvius du har driver til modemmet kan du jo osse i kontrol panel klikke på modem og tilføje et modem, hardware wizard spørger dig om hvor diver ligger til modemmet så skal du angive stien hvor de befinder sig!