Avatar billede gusse Nybegynder
22. februar 2005 - 13:38 Der er 4 kommentarer

regler ang MSDE

hvad er egentligt reglerne ang MSDE..

må den frit bruges eller ..

hvad hvis man som udvikler vil tilbyde ens kunder denne ??
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. februar 2005 - 13:45 #1
Klip fra den License.txt, der ligger med MSDE:

<QUOTE>
You are not authorized to install or use the contents of this Technology if you do not have a valid license for one of the following Software (or any other Microsoft product or suite of products that includes any of the following Software listed below);
  * Microsoft SQL Server 2000 (Developer, Standard, Enterprise Editions);
  * Microsoft Visual Studio .NET (Architect, Developer, Professional and Standard Editions);
  * Microsoft ASP.NET Web Matrix Tool;
  * Microsoft Office XP Developer Edition;
  * Microsoft MSDN Universal and Enterprise subscriptions; or
  * Microsoft .NET Framework Software Development Kit.
</QUOTE>
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. februar 2005 - 13:47 #2
Web Matrix Tool kan downloades på www.asp.net
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2005 - 14:02 #3
og .NET SDK kan downloades fra Microsoft selv

på almindeligt dansk må det vist betyde at alle kan bruge MSDE

det tilbageværende spørgsmål må være om man må distribuere MSDE med
sin egen app eller om kunderne selv skal hentes hos MS
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. februar 2005 - 14:05 #4
Yderligere klip fra License.txt:

<QUOTE>
II.  REDISTRIBUTION RIGHTS

In addition to the License Terms specified in Section I above, if you wish to redistribute the Technology, you may do so subject to the applicable redistribution requirements contained in the Applicable EULA.
</QUOTE>