Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 13:36 Der er 29 kommentarer

Outlook åbner langsomt

Pludselig er min Outlook 2002 (i Office XP)begyndt at åbne langsomt. Det tager ½-1 minut, når jeg klikker på ikonet, men derefter virker den fint. Hvad kan det skyldes? Det virker, som om den skal læse en hel masse ind først hver gang
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
22. februar 2005 - 13:51 #1
Hvor stor er mappen 'Outlook i dag' (Højreklik - egenskaber - mappestørrelse)? Det kan være det hjælper at arkivere?
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 13:59 #2
Der står ikke nogen størrelse under egenskaber. Kan du bruge Outlook.pst? Den er på 5b MB (JEg bruger ikke Outlook i dag som startside, men Indbakke)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
22. februar 2005 - 14:03 #3
Højreklik på 'Outlook i dag'.
Vælg 'Egenskaber for Outlook i dag'.
På fanebladet 'Generelt' er der nederst en knap med 'Mappestørrelse' - klik på denne.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
22. februar 2005 - 14:03 #4
Den tæller alle mapperne med - både slettet post, kalender, sendt post m.v. og ikke kun indbakke.
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 14:15 #5
ok, det lykkedes! Den er næsten samme størrelse som .pst-filen: 55534 KB
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
22. februar 2005 - 14:18 #6
OK - bare faktor 10... ;o) Prøv at gennemfør en arkivering med alle emner der er mere end f.eks. 2 måneder gamle. Outlook opretter så en arkivmappe, hvor du kan se emnerne, men de påvirker ikke den 'ibrugtagne' .pst fil.
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 14:21 #7
Det vil jeg prøve. Men det er nu ikke faktor 10, for det første tal var MB, det andet KB. Foreløbig tak.
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 14:45 #8
Jeg har nu arkiveret 500 emner, men det har ikke gjort nogen forskel. Jeg har tidligere haft mange flere emner i mapperne, uden det problem er opstået. Kan du forestille dig andre forklaringer?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
22. februar 2005 - 15:33 #9
Har du flere forskellige konti som der skal læses mail fra - kan det evt. være en af dem der driller? Hvis du prøver at være offline, vil du så opleve det samme? I så fald kan det være fordi den leder efter noget på nettet.
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 16:00 #10
Og så lige et dumt spørgsmål: Hvordan går jeg offline med ADSL?
Avatar billede toksvig Praktikant
22. februar 2005 - 16:03 #11
Netværksforbindelser --> deaktiver...
.Eller bare hiv stikket ud.. :)

Så er du offline...

Er det kun outlook der kører langsomt?
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 16:05 #12
Ja, det er kun Outlook
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 16:08 #13
Det hjalp ikke at deaktivere, heller ikke de enkelte konti
Avatar billede toksvig Praktikant
22. februar 2005 - 16:12 #14
Har du diverse sikkerhedsprogrammer installeret? og er de opdateret? Jeg mener at kunne huske et lignende problem, hvor det var et eller andet virus relateret.. Det kunne evt være godt at lave en HJT log og smide herind, hvis ikke der kommer andre kvalificerede bud på en løsning...
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 16:15 #15
Øhh - skær det lige ud i pap, tak. Hvad er en HJT-log? Og hvordan laver jeg den? Jeg har Norton installeret
Avatar billede toksvig Praktikant
22. februar 2005 - 16:22 #16
Sorry.. Gik lige lidt stærkt...
HJT betyder en HiJackThis -log. I denne log kan man se alt aktivitet på ens pc, og dermed også hvis der er kommet noget "snavs" ind på computeren..

Du kan hente programmet ved at klikke her:
http://www.spychecker.com/download/download_hijackthis.html

Når du kører programmet, kan du lave en scan af din pc. Denne scan kopierer du herind, så er der en masse kloge mennesker der kan se hvad du skal fixe på din computer, og det er ganske simpelt... :)
Avatar billede toksvig Praktikant
22. februar 2005 - 16:27 #17
Hvis der opstår nogle problemer, så bare skriv, så skal du nok blive hjulpet igennem...
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 16:28 #18
Værs'go' - og tak for enhver hjælp!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:25:38, on 22-02-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
D:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
D:\Program Files\TEXTware\HotKey\Twalink.exe
C:\Programmer\Norton\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton\SAVScan.exe
C:\PROGRA~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
D:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Norton\OPScan.exe
D:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\DOCUME~1\Marianne\LOCALS~1\Temp\Temporary Directory 1 for hijackthis[1].zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Desktop Search Capture - {7c1ce531-09e9-4fc5-9803-1c2956615786} - D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIE.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton\NavShExt.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - D:\PROGRA~1\TEXTware\QUICKF~1\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] D:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "D:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "D:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "D:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = D:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = D:\Program Files\TEXTware\HotKey\Twalink.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://D:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - D:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede toksvig Praktikant
22. februar 2005 - 16:46 #19
Der er nogle småting som kunne fixes, men jeg syntes ikke umiddelbart der er de helt slemme ting, men jeg vil overlade det til de virkelige HJT -eksperter herinde, mon ikke der er en der kigger forbi senere... ???
Hvis ikke der findes en løsning vha loggen, så har jeg desværre ikke flere bud... Så held og lykke...
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
22. februar 2005 - 17:32 #20
OK - du har Norton installeret. Prøv at slå email-scan fra - det kan være den, der driller.

Eller prøv at bruge funktionen 'Find og ret fejl' under menuliniens 'Hjælp'.

Er din Office XP opdateret med de nyeste opdateringer fra http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
Avatar billede marianneh Nybegynder
22. februar 2005 - 17:52 #21
Jeg slog e-mail scanning fra - det gjorde ingen forskel. Find og ret har jeg prøvet. Og jeg har de sidste opdateringer. Er I løbet tør nu? Hope not.
Avatar billede marianneh Nybegynder
23. februar 2005 - 11:15 #22
Jeg vil bare sige, at problemet stadig ikke er løst, så hvis der sidder en med en god ide, er jeg meget modtagelig!
Avatar billede toksvig Praktikant
23. februar 2005 - 14:54 #23
Hejsa Marianne. Du kan eventuelt lukke dette spm og oprette et nyt under virus, hvor du kopierer loggen ind, og under emne kalder du den HJT log, så tror jeg hurtigt der vil komme nogen der kan hjælpe dig med, hvilke ting der skal fixes.
Avatar billede marianneh Nybegynder
23. februar 2005 - 14:56 #24
Tak for det råd!
Avatar billede toksvig Praktikant
23. februar 2005 - 14:57 #25
Det var så lidt.. Ved hvor frustrerende det kan være, når man ikke kan finde hjælp.. :)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
23. februar 2005 - 14:59 #26
Ja, jeg beklager at jeg heller ikke kunne hjælpe - håber der er en af HJT-hajerne der kan. Held og lykke...
Avatar billede toksvig Praktikant
02. juni 2005 - 14:06 #27
Lukketid???
Avatar billede toksvig Praktikant
12. juni 2005 - 17:58 #28
Marianne, kan du ikke skrive om dit problem stadig er aktuelt? Hvis det ikke længere er aktuelt, så luk det venligst...
Avatar billede toksvig Praktikant
19. juni 2005 - 12:19 #29
hmm..