I en Lotus notes 6.0 miljø skal jeg have ændret navnet på en bruger (efternavnet)
Via user security har jeg bedt om denne navne forandring og har genkendt dette. I adresse bogen står det rigtige navn, men når personen sender mail er det stadig i det gamle navn ligesom personens mailboks stadig står med det gamle navn.
Det er vel i ID filen problemet ligger, men hvordan får jeg ændret ID således personen hedder det rigtige navn "hans hansen" istedet for det gamle "hans petersen"
Du skal vist ind og kigge 2 steder: på egenskaber for mail-databasen og under Filer / værktøj / brugerindstillinger / flere indstillinger / .., er dog ikke ekspert :-)
Stå i Indboksen, vælg knappen TOOLS og Preferences Her skal du rette ejeren af mailfilen. (det er afsender navnet)
Og selve mailfilesn navn kan du rette ved at tage FILE-DATABASE-PROPERTIES og ændre titlet. Filnavnet vil det være dumt at ændre da det er mange til der skal ændres for at det spiller...
Nu er det ikke fordi jeg vil være vansklig, men det skal ikke være nogen lidt 'la la' løsning. Der skal være styr på brugerens .nsf fil da det til sidst er et stort rod, hvis man skal forsøger at finde en bruger, som man får år tilbage ikke "gad" bøvle med at ændre navn.
Det værste er at jeg før har ændret navnet på brugere, men synes ikke rigtig det her i notes 6.0 versionen kan gøres som jeg vil ..
Så søger fortsat efter den fulde løsning til problemet, hvor man ændre mail fil og id fil.
ID filen kan du blot ændre. Først gang notes starter vil den så brokke sig over ikke at kunne finde den - her vælger du så den nye fil. Hvis du har lavet lokationdokumenter der angiver filens navn skal disse også rettes (det gør man normalt ikke)
Hvis du vil ændre mailfilens navn er det "blot" at sørge for at domino ikke kører - og så ændre filnavnet Herefter skal du i navne og adressebogen ændre navnet på mailfilen så det igen peger på den samme fil. Stop evt router processen indtil dette er ændret for ikke at få afvist mails På klienten skal du så i alle location dokumenter rettet henvisningen til filens navn Og sidst men ikke mindst sikre at links i bookmarkmenuen åbner filen med dens nye navn
Det er bare det. Jeg er ikke klar over om der er en "rename-mailfile-adminp" ting et sted - men dette er den sikre...
Dette skal gøres via administrations processen. Hvis du åbner admin klienten og tager fanen "Personer og Grupper", er der en funktion som hedder omdøb... Denne vil tage det hele. Men du er nødt til at rette de ændringer som du allerede har lavet tilbage til det som de var, ellers vil du få problemer.
Synes ikke lige at det fremgik af spørgsmålet, men nej mailfilen bliver ikke ændrede ved en navne ændring, ej heller filnavnet på id filen. hvis dette skal gøre er det em manuel proces.
nej enig det var ikke så klart - jeg gættede/tolkede mig dog frem til at det var det der blev ment med dette "Via user security har jeg bedt om denne navne forandring og har genkendt dette."
OK - undskyld den "lidt" langsomme svar tid. Men det der undrer mig lidt er at ID filen ikke blive ændret. Personens navn står rigtig nok i adressebogen osv - men hver gang man åbner den pågældnes person ID står der det gamle navn, når man indtaster password. Det betyder jo ikke det store, men hvordan får man denne navne ændring "nedarvet" i selve id filen, sådan navnet også passer der.
Hmmm, det lyder skummelt. Men så er den ikke blev omdøbt rigtigt. Du kommenterede ikke da notes2c og jeg diskutterede hvad DU havde gjort og ikke havde gjort, men jeg tolker dette som at du har ændret via USER SECURITY, det kan jeg se er en user mulighed, ikke en administrator funktion. Hvis du IKKE har brugt administrationsprocessen fra adressebogen, så er det det som du skal, for det er den RIGTIGE måde. Vælg afressebogen i administrationsklient, og vælg rename (som beskrevet af notes2c den 22/2). Så bliver det også ændret i ID filen - tro mig, jeg skiftede selv efternavn 24/5, så den ligger helt frisk i erindringen ;-)
Lyder lidt som om at brugeren ikke har accepteret navnenændringen eller også køre din adminp ikke korrekt. Og nu er der jo gået så lang tid at der sikkert ikke længere er nogle entries i adminp databasen. Og så står du men en halv gennemført navneændring... I administrations hjælpen er der et skema som beskriver de steps som skal køres igennem ved en navneændring... Check dette og sæt det op imod brugeren så kan du set hvor i processen det er stoppet... og tag det derfra...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.