Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
20. februar 2005 - 20:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

W32/Agent.AZD

Hej

Jeg bliver angrebet af følgende trojan: W32/Agent.AZD Mit virus program sætter den i karantæne, men det er da irriterende. Hvad gør jeg for at undgå den ????

Har alle Windows XP opdateringer
Norman virus program + firewall.

/Peter
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 20:22 #1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. februar 2005 - 23:40 #2
Sæt password på administrator kontoen, hvis du ikke allerede har det. Og det skal ikek være et nemt password.
Lad være med at bruge samme brugernavn og password på flere maskiner på samme netværk.
Lad være med at dele drev eller filer på netværket.

Virus'en er en der kopierer sig til netværks-delte drev. Derfor rådene herover.
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
21. februar 2005 - 21:07 #3
Kalp -> Jeg anvender flere af de programmer som anbefales i pakken, Ad-aware se samt spywareblaster. Scanner ofte via onlinescanner på www.spywarefri.dk

tonybrandt ->Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor jeg bliver ramt af den virus. Min Pc står alene og deles ikke via netværk. Der deles ikke mapper eller drev på maskinen.
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
24. februar 2005 - 18:03 #4
Der har i de seneste par dage været fred for den omtalte virus/trojan. Jeg kan ikke sige jer hvad der har afhjulpet problemet, men væk er det. Ønsker i point så læg venligst et svar.

/Peter
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2005 - 18:54 #5
Vi kan jo begge ligge et svar:)
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2005 - 18:54 #6
der
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. februar 2005 - 19:32 #7
og her
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 17:08 #8
Takker for point :)