Avatar billede badmanden Nybegynder
20. februar 2005 - 13:08 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Tror jeg har dummet mig

Hej.

Da jeg tændte min computer her til morgen kom der en fejlmedling frem om at den ikke kunne finde et eller andet med Software og ville derfor ikke starte. Jeg satte XP cden i, da jeg ville forsøge at reparere, men det kunne den ikke. Jeg fik den til at køre igen ved at geninstallere windows filerne. Nu er mit problem bare at tænder jeg computeren starter den op i det nye windows hvor alt er væk. Men går jeg igennem C: dokumenter osv. kan jeg finde alle mine gamle programmer og gemte filer. Kan jeg på nogen måde få slettet den nye installering så alting bliver som før?
Jeg har forsøgt at gendanne, men det kan den ikke.

Som i nok kan høre, ved jeg ikke helt hvad jeg har fået mig rodet ud i, håber i kan hjælpe
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 13:12 #1
Når du starter op kan du så vælge mellem gamle installation og den nye? Og hvorfor kunne du ikke lave en repair på den gamle? sikker på du gør det rigtigt?
Avatar billede badmanden Nybegynder
20. februar 2005 - 13:33 #2
Jeg er ret sikker på jeg gjorde det rigtigt, men kunne ikke vælge repair nogen steder.. Jeg kan ikke vælge mellem den gamle og nye installation. Heller ikke når jeg indsætter xp cd`en er der også kun 1 jeg kan vælge at slette/gendanne
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 13:39 #3
øhm.. okay må indrømme så har jeg ikke de vilde bud(havde håbet på du kunne vælge den når din pc startede op). Vi kan prøve at være snedige:)

Er din gamle windows folder stadig på computeren? hvad hedder den og hvad hedder din nye windows folder?
Avatar billede badmanden Nybegynder
20. februar 2005 - 13:54 #4
Hvor finder jeg det henne?
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 13:55 #5
Du kigger selvfølgelig på dit C:/ drev... da du lavede en ny installation af windows.. hvad kaldte du så mappen? windows? windowsxp? for kaldte du den windows er jeg sikker på du har slettet den gamle installation helt.
Avatar billede badmanden Nybegynder
20. februar 2005 - 13:57 #6
jeg lod den overskrive alle windows installations filer (Jeg håbede derved at den ville "reparere" men lade mine dokumenter blive)
Avatar billede badmanden Nybegynder
20. februar 2005 - 14:00 #7
Går jeg ind i C: documents and settings ligger der 4 mapper som hedder: Al users - All users.windows - Den nye som hedder Kenneth - og den gamle som hedder KennethK
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 14:01 #8
Så du fik ikke lavet en repair men rettere en helt ny installation (uden format) som overskrev den gamle installation..

Okay... mit svar er at du ikke kan slette den nye installation og få den gamle tilbage.. du har jo slettet den.

Men du kan måske tilpasse den nye ved at hive så meget over i det fra det gamle som muligt. og det kan du gøre ved at kopire indholdet fra KennethK's dokuments and settings over til den nye kenneth... det kan du også gøre med foretrukne.. kan lige se hvad ellers du kan gøre det med.
Avatar billede badmanden Nybegynder
20. februar 2005 - 14:02 #9
Tænkte det nok... Det må jeg prøve. Tak for hjælpen
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 14:03 #10
Sorry mente ikke dokuments and settings.. mente at du fra den gamle profil kan finde følgende mapper og kopire indholdet af dem over til den nye's profil i samme mapper selvfølgelig.. det kan du med fordel gøre på følgende

Skrivebord
Dokumenter
Foretrukne
Cookies
Lokale indstillinger
Menuen Start -> men ikke sikkert programmerne virker
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 14:03 #11
Du må prøve at kopire hvad du kan.. det nemlig ikke alt som kan kopires:)
Avatar billede xbla Nybegynder
21. februar 2005 - 12:20 #12
se evt. hjælp følgende spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/546291
Avatar billede xbla Nybegynder
25. februar 2005 - 11:11 #13
Du skriver i første indlæg at du ikke kan finde "repair" når du forsøger at geninstallere windows. Det kunne tyde på at du har installeret sp2 på din maskine, for så opstår der konflikt mellem din gamle windowsinstallation ( på din cd) og sp2, idet den bliver opfattet som en nyere eller anden version.Man er nødt til at fjerne sp2 inden man prøver at geninstallere windows igen.
Kan du ikke det er der faktisk kun en formatering og efterfølgende ny installering af windows tilbage. ( bitter erfaring!!).
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 11:13 #14
ligger også et svar hvis det fra sidst kunne bruges.. hørte ikke mere:)
Avatar billede badmanden Nybegynder
27. februar 2005 - 11:15 #15
Hej ndskyld jeg ikke har fået svaret tidligere. Ja jeg endte med at formatere skidtet. Ærgeligt, men man lærer jo af sine fejl.. 1000 tak for hjælpen