Avatar billede jlassen Nybegynder
19. februar 2005 - 20:37 Der er 6 kommentarer

Undertekster på Avi film?

Hejdav

Når jeg afspiller avi film på computeren med undertekster virker de fint, men når jeg brænder filmene ned på en cd for at se dem i min dvd afspiller er undertekster meget små og med en underlig gul farve. Også er de jo ikke meget bevendt! På computeren kan jeg redigere i undertekster så de bliver større, får anden farve m.m. men uanset hvad jeg gør er de stadig dårlige når jeg afspille dem i dvd afspilleren.
Hvordan får jeg dem gjort læsebare på dvd afspilleren?

Håber nogen kan hjælpe

På forhånd tak

Mvh Jones
Avatar billede dach Nybegynder
19. februar 2005 - 21:59 #1
Iflg E-reglerne 2.1.7.4, kan vi ikke besvare indlæg om:

Dvd- og cd-covers samt undertekster til film eller lignende copyright-beskyttet materiale vedrørende film.

sorry
Avatar billede plx Nybegynder
19. februar 2005 - 22:02 #2
dach, mon ikke den regel referer til at give links hvor disse ting kan hentes..?
Avatar billede dach Nybegynder
20. februar 2005 - 11:49 #3
plx > Det tror jeg ikke umiddelbart, men du kan checke hos en CoAdmin, som er sat i denne verden for at sikre at regelsættet overholdes (bl.a. Razor og Snowball)
Avatar billede jlassen Nybegynder
20. februar 2005 - 21:17 #4
Er det ulovligt at hente undertekster på internettet og sætte dem på film? Forstår ikke helt hvad porblemet er. Er det bare fordi I/du ikke kan besvare spørgsmålet, der bliver lavet et problem ud af det?
Avatar billede dach Nybegynder
20. februar 2005 - 21:35 #5
Med den holdning, står jeg af her.
Avatar billede jlassen Nybegynder
20. februar 2005 - 21:40 #6
Det var skam et seriøst spørgsmål, for jeg ved godt det er ulovligt at kopiere film man ikke har copyright til. Men hvad har det med undertekster at gøre. For filmen jeg vil have undertekster på, er skam fuldt ud lovlig, mit spørgsmål går nu på om underteksterne kan være ulovlige for dem har jeg sku ikke selv lavet.