Avatar billede kasper2512 Nybegynder
19. februar 2005 - 14:17 Der er 3 kommentarer

Trådløst inteternet?

Vi har fået installeret Internet i min andelsboligejerforening og internetudbyderen har trukket ledningerne ned gennem skorstensskakten. Desværre ligger den skostensskakt lige klods op af min stue så de har installert boksen inde i min opholdsstue.

Mit problem er at jeg gerne vil kunne bruge internetttet inde på mit kontor som ligger et godt stykke fra stuen.
Hvordan slipper jeg for at skulle trække 30 meter netværksledning gennem 3 rum?
Avatar billede reving Nybegynder
19. februar 2005 - 14:20 #1
Du kunne evt. placere en trådløs router ved siden af boksen i stuen
og montere et trådløst netværkskort i pc'en på kontoret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. februar 2005 - 14:23 #2
Tjaa.. du har jo selv givet løsningen. En trådløs Netgear router og tilhørende trådløst netkort koster omkring 6-700 i www.shg.dk.
Så placerer du blot routeren i stuen ved stikket og sætter usb netkortet i pc'en. Den er næsten selvkonfigurerende, dog skal du lige ind og sætte sikkerhed på det trådløse netværk når du er kommet på nettet.
Med sikkerhed mener jeg wep-kryptering og adgangskontrol vha macaddresser.
Avatar billede reving Nybegynder
19. februar 2005 - 14:24 #3