Avatar billede mk-software Nybegynder
23. oktober 1999 - 18:20 Der er 27 kommentarer

TIL Experten

Hej Sysop.

Var det ikke en ide at man kan se om
den person er Online, under Person info
Avatar billede redfox Nybegynder
23. oktober 1999 - 18:45 #1
Det er jo ikke et chatroom...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. oktober 1999 - 19:19 #2
mk>> hvordan vil du lave det? hvordan skal eksperten have en jordisk chance for at se hvem der er på nettet, når den eneste kontakt til os er gennem en browser?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
23. oktober 1999 - 19:26 #3
Det kunne jo være at "mk" tænker på hvem der er online på eksperten.dk og ikke online på nettet generalt !?!

/David
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. oktober 1999 - 19:29 #4
krogstrup og hvordan vil du definere "online på eksperten"
Avatar billede krogstrup Nybegynder
23. oktober 1999 - 19:35 #5
Vi logger jo alle på eksperten.dk på et eller andet tidspunkt - Herefter kan vores færden på de forskellige spørgsmål jo spores. Hvis der går x antal min. uden at vi har bevæget os rundt på nogen af eksperten.dk´s sider, ja så er vi vel ikke online på eksperten mere...

Det er jo bare et forslag - Jeg synes da ikke at det er hel dumt...
Avatar billede jumper Nybegynder
23. oktober 1999 - 19:39 #6
Men hvad kan man bruge det til?

Selvom jeg kan se "Jubii, krougstrup er online!" så kan jeg jo ikke skrive direkte til dig på nogen måde. Jeg kan kun se at du er online på eksperten.dk, og det er det.

Hvis man skal kunne bruge det til noget, skulle admin lave noget Instant Messaging blandt de forskellige brugere.

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. oktober 1999 - 19:48 #7
så skulle det jo ikke hedde "være online" men "har været her inden for 5 min"
Avatar billede jumper Nybegynder
23. oktober 1999 - 20:03 #8
Og hvad skulle jeg kunne bruge den information til?

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. oktober 1999 - 20:38 #9
ja det kan vi lade krogstrup og mk-soft svare på
Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. oktober 1999 - 21:16 #10
det er vel ala samme stil om ICQ
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. oktober 1999 - 21:37 #11
ja men der er en MEGA forskel på WWW og ICQ.. det har jeg ikke tid til at lære dig om lige nu!
Avatar billede winkill Nybegynder
24. oktober 1999 - 00:42 #12
Hvad med at lave en Eksperten Applikation hvorfra man kan oprette, læse, kommenterer og svare spørgsmål, presist som man kan på Eksperten.dk i øjeblikket. Man kunne så udvide det med funktioner ala ICQ som eks. at man kan se hvem der er online og skrive direkte til bestemte personer.

Det vil tage noget tid, men jeg skal da gerne være emd til at designe og kode systemet hvis der er nogen der vil stille en Visual Basic 5/6 compiler til rådighed.
Jeg er da også overbevist om at der er nogle C/C++, Java eller evt. ASP eksperter der kunne lave det samme, eller udbygeg det nuværende Eksperten.dk med disse funktioner, dog stadigt browser baseret.

Blot et forslag...
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 1999 - 00:55 #13
Jeg synes bare at man skulle holde Ekspteren på WWW, uden nogen ekstra programmer ud over en browser. Som sagt er Eksperten ikke et chat forum, hvis man vil chatte kan man gå ind i et chat rum.
Desuden kan du lave din egen ICQ "Online alert" på en hjemmeside ved at skrive en smule HTML i din "minisite" her på eksperten. Og så kan du enda også sende beskeder til personen på den måsde.
Avatar billede winkill Nybegynder
24. oktober 1999 - 00:58 #14
Skulle vi som "Eksperter" ty til ICQ... det lyder da ikke særligt kewl. :o\
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. oktober 1999 - 01:00 #15
winkill>> hvad er der galt med ICQ? det er det mest geniale internet program!
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 1999 - 01:29 #16
Hvis man så bare kunne bruge billeder på sin minisite !!!
(FJÆS)

wilkill>> Ja, hvad er der i vejen med ICQ? Er det sådan (ang. dit nick) at du ikke bruger Windows og derfor ikke kan bruge ICQ eller hva?
Avatar billede winkill Nybegynder
24. oktober 1999 - 01:39 #17
Cyberesben & Goulduck >> Jeg bruegr Windows, og selv hvis jeg brugte Linux kunn ejeg satdigt køre ICQ, men som i nok kan høre har jeg for længst lagt ICQ på hylden.
Dels på grund af sikkerheden. ICQ har en del sikekrhedshuller som jeg ikke syntes om.
Desuden kører ICQ ikke så forbandet godt bag nogle firewalls. Manglende muligheder for at konfigurere ICQ som man vil gør at programmet simpelthen ikke fungerer optimalt på den forbindelse jeg sidder ved.

Alt taget i betragtning har jeg skoddet ICQ til fordel for IMAP systemet som til en vis grad kan opfylde de samme behov som ICQ ellers skulle dække.
Dog mangler IMAP en del finktioner og jeg er derfor ved at udarbejde en ICQ klon som kan kører på de almindelige ICQ servere, og som ikke 'brænder af' bag en firewall.

Derfor, ICQ-konceptet er fedt - programmet sutter!

Desuden mener jeg at hvis der skulle gøres noget ved ideen med at kunne se hvilke 'eksperter' der er online, samt evt. at kunne kommonikerer inbyrdes, så skal det gøres ordentligt og ikke med en lappeløsning som ICQ, det er jo ikke liegfrem designet til dette formål, men nærmere til formål i stil med dette generelt.
Avatar billede winkill Nybegynder
24. oktober 1999 - 01:40 #18
..desuden ville det være sjovt hvis nogle af de kloge hoveder herinde satte sig ned og samarbejdede om et seriøst projekt, men et seriøst formål. ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 1999 - 02:13 #19
Min lille lappe løsning er den løsning jeg kunne leve med, med mindre at man laver om på Eksperten. Jeg vil helst ikke have flere programmer til at køre i baggrunden end højst nødvendigt, og et "Eksperten On-line" program ville jeg ikke bruge.
Avatar billede winkill Nybegynder
24. oktober 1999 - 04:43 #20
Jamen så er den jo ike længere. Jeg trækker mig ud af diskutionen da det ikke ser ud til at føre til noget jeg kan forholde mig til - hvilket er udvikling af nye systemer.

At afslå et nyt program som sikkert ville medføre mange nætters interessant udviklingsarbejde for et hold af 'eksperter' uden videre virker for mig at se en smule konservativt, men jeg er ved at installere Linux, så ind til videre vil jeg blande mig udenom.
Avatar billede mk-software Nybegynder
24. oktober 1999 - 04:51 #21
Det jeg mener at man kan trykke på exp.
winkill. og så er det at man få brugerinfo op og der kunde der stå om man var online (log på) Nu.
Avatar billede jumper Nybegynder
24. oktober 1999 - 05:10 #22
Fint nok, så kan jeg se "Hovsa, lige nu er mk-software inde på eksperten.dk".

Og hvad så? Hvad kan jeg bruge det til? Om du er inde på eksperten.dk samtidig med mig er jeg da ligeglad med. Vi kan jo alligevel ikke snakke direkte sammen herinde!

/Thor
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 1999 - 09:51 #23
Så ville jeg heller have en "sjov" statestik side hvor man kan se hvormange som er logget ind i Eksperten, Hvormange de sidste 24 timer, Hvormange spørgsmål vist osv.

Men det er ikke noget som jeg ville gøre alt for at der kom.

Jeg har på min ministie lavet en on-line indikator. Den er primitiv, men den virker.
Avatar billede python Nybegynder
26. oktober 1999 - 02:59 #24
Well .. ICQ er da pisse sej .. Fordi : Alle dem mand kender har det, dvs. man er sku nødt til at bruge det ...

Jeg ville 1000 gange hellere bruge AOL Instant Messenger... Det er meget mere professionelt .. og spamfree osv.
Desuden kan det køre på hvilken som helst port inc. port 80 .. så Firewalls is no problem .. men som sagt .. ingen jeg kender bruger det .. bortset fra en .. så derfor er jeg tvunget til at bruge ICQ .. indtil jeg bliver en MEGET god overbeviser .. :\
Avatar billede mk-software Nybegynder
27. oktober 1999 - 15:17 #25
Ja. Men nu er mit forslag da være til en debat her
Avatar billede python Nybegynder
28. oktober 1999 - 19:18 #26
ja er det ik sejt *G*
Avatar billede mora Nybegynder
01. november 1999 - 15:30 #27
Hvis der stadig er nogle der gidder at bruge ICQ, er der blevet oprettet en AL liste i dag: 53920926

Se evt. også: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=6335