Avatar billede or.han Nybegynder
16. februar 2005 - 17:05 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Første vurdering af simpel hjemmeside

Hey EXP.dk!
Ja så har jeg fået lavet en hjemmeside, som jeg ikke ved hvad jeg skal synes om. Man kan jo sagtens lave noget man selv synes om, men andre skal jo kigge på den. Normalt har jeg en vurdering af mine egne ting, men ikke denne gang.
Jeg vil gerne have jeres hjælp til at gøre hjemmesiden hurtigere, mere brugervenlig og flottere. Og html og css må I også tjekke da det er første gang jeg selv har skrevet det hele i notesblok.

URL: http://home1.stofanet.dk/orhan/web-99.html
Info: Jeg ved godt at knapperne ikke virker og det bare er en enkelt side, men det er også bare det jeg vil have jer til at vurdere - altså design, overskuelighed, html og css'en og brugervenligheden. Vurdere og hjælpe mig med at forbedre...

Pointene vil bare blive fordelt således at hvert svar får lige mange point.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 17:19 #1
Jeg er ikke særlig kritisk, men det først indtyk når jeg lige klikker på linket er, at det er en flot side.... enkel og stilren.

JEg er så ikke gået i dybden overhovedet, men umiddbart en god vurdereing herfra.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. februar 2005 - 17:26 #2
JEG ville nok placere det hele midt på sideren, og så gøre det lidt bredere så der er plads til mere tekst, evt mindre billeder...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. februar 2005 - 17:27 #3
Og så med hensyn til programmeringen, så lav en css fil i stedet for at skrive css'n ind i selve filen...
Avatar billede kawsper Nybegynder
16. februar 2005 - 17:30 #4
Det er et simpelt og overskueligt design jeg ser. Farverne er pæne og simple.

Der er nogle ting der falder mig i øjnene efter at have kigget på den lidt (noget som ikke irriterer mig ved første øjekast):
- De grå bokse, hvorfor er de der? Der ville jeg gerne se nogle ovale knapper i samme stil som logoet og stregen. Din ekstra menu er også lidt kedelig, ryk den væk fra kanten, lav en aflang boks med runde hjørner, og kanten skal være som stregen (noget jeg forestiller mig kunne se godt ud).
- Scrollbarene, de ser på min Mozilla Firefox noget kedelige og grå ud i et flydende og pænt design, tilføj eventuelt en style og vurder om det skal være iframes der skal være der (Det undrer mig iøvrigt over hvorfor der skal være scroll ved billederne.

Flot site, og håber du kunne bruge min feedback.
Avatar billede or.han Nybegynder
16. februar 2005 - 17:41 #5
pchelp>> ved godt at man kan lave en ekstern .css fil men jeg lod den bare være i html'en så den var klar til jer.. :D
Avatar billede or.han Nybegynder
16. februar 2005 - 17:43 #6
kawsper>> jeg har også lagt mærke til at i firefox er scrollbarene grå/standard. Men jeg kender ikke nogen metoder til at lave om på det. Kun i IE kan man se det jeg har lavet..
Avatar billede or.han Nybegynder
16. februar 2005 - 20:40 #7
kawsper>> Knapperne har jeg valgt at være simple og firkantede kun pga det hele skulle være mere simpelt. Det skulle ikke fylde meget, men jeg kan godt prøve at lave nogle andre og se på det.
Ekstra menuen synes jeg også selv burder ligne det andet design lidt mere, men hvad mener du med aflang? Altså langs hele hjemmesiden?
Avatar billede or.han Nybegynder
16. februar 2005 - 20:51 #8
Når jeg kigger på andre prof. hjemmesider ser de ret normale ud, men de har meget javscript i deres kode... Er det egentlig nødvendigt? Jeg har prøvet at lære lidt Javascript, men det virkede lidt svært...
Avatar billede or.han Nybegynder
16. februar 2005 - 21:28 #9
Hvis I nu besøger http://home1.stofanet.dk/orhan/web-99.html igen vil I se at jeg har ændret knappernes opførsel med lidt javascript viden.. :D
Det er ikke det vilde, men meningen med farven er at når fx går ind på "Support" så vil der komme et nyt logo som har samme farve som da man holdt musen over knappen...
Avatar billede kawsper Nybegynder
16. februar 2005 - 21:56 #10
Jeg bryder mig ikke rigtigt om de knapper, men du får lov til at bestemme :). Jeg bryder mig ikke om farverne på "Min konto", "Om Web99" og "Support". De to andre har en rolig farve som passer til designet og får det til at virke overbevisende.

Med aflang, men jeg at den skal have samme form som den har nu, bare være med "fiks" eller "smart", "hip" er måske ordet ;-).
Avatar billede or.han Nybegynder
17. februar 2005 - 12:40 #11
Jeg tror jeg prøver at omstrukturere hele hjemmesiden, fordi jeg har været lidt dum at sætte alle elementers placeringer fast, og derfor kan jeg ikke sætte det hele i midten. Samtidig laver jeg en ny "ekstra menu" boks. Farverne på knapperne kigger jeg også lige på.
Jeg gør det nok i aften og siger til når jeg har gjort det.
Avatar billede or.han Nybegynder
20. februar 2005 - 12:32 #12
http://home1.stofanet.dk/orhan/web-99ii.html
Der har jeg så bygget det op i en tabel med 4 celler og det er i midten nu. Det næste jeg prøver er at ændre ekstra menuen og knapperne.