Avatar billede steench Nybegynder
16. februar 2005 - 11:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skabelon peger forkert - server taget af netværket

Hej

Jeg har for nylig lukket en server ned og taget den af netværket.
På denne server har der ligget forskellige wordskabeloner, der ligger til grund for div. eksisterende dokumenter. Når de åbnes, ser det ud til de leder efter deres skabelon. Det tager laaaang tid at åbne dokumentet.

Kan man i worddokumenter se hvilken skabelon der ligger til grund for dokukmentet, og hvordan fa.... laver jeg det om (helst på en nem måde, idet der ligger 1000 vis af dokumenter).

Mvh.
Steen
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 13:18 #1
Det er sikkert en makro, der henter dokumentet, så tjek hvilke makroer der ligger i normal.dot. Når du har ændret stien til dokumenterne, kan du bruge organizer (har eng. version) til at distribuere de ny makroer til brugerne.
Avatar billede steench Nybegynder
16. februar 2005 - 14:09 #2
OK - kan du forklare hvordan det gøres ?
Avatar billede steench Nybegynder
16. februar 2005 - 14:26 #3
Jeg har løst det, vha. dette hint.
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 14:44 #4
Åben Word på en af de pc'ere, der er problemer
vælg i menuen Tools- macro - macroes
vælg fra rullelisten - macroes in normal.dot
Du får nu vist de makroer, der ligger i normal.dot

Vælg (edit)- rediger
Du kommer nu ind i kodemodulet.
Hvis du ikke har en åben Projekt modul, så vælg i menuen
View - Project explorer
Find Normal.dot i listen
Find eventuel NewMacroes eller måske er makroerne lavet hver for sig
Hver makro er adskilt med en linje, så du skal gennem alle dine makroer for at se hvor der er henvisninger til den gamle server. Du kan lave en søg, når du har fundet stien.
Når du har fundet ud af, om vi er på rette spor, så skriv igen, så skal jeg guide dig med kopieringen af makroerne til de andre normal.dot's
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 14:45 #5
hov, det var godt. Jeg havde lige en parabolmand ved døren, så jeg så ikke, at du havde løst problemet. Men det var da bare perfekt. Tak for point.