Avatar billede webexp Nybegynder
15. februar 2005 - 20:17 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

et spm som skal lukkes

jeg er blevte anklaget for at have smidt noget kode i et spm som en mener han har copyright på er det muligt for jer at lukke det spm
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 20:21 #1
så er det jo nok en god ide at fortælle hvilket spørgsmøl det drejer sig om ? ;)
Avatar billede popsy Novice
15. februar 2005 - 20:23 #2
Lol, copyright på en kodestump :D
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 20:24 #3
det kan man sagtens have, er ret sikker på at microsoft f.eks også mener de har copyright på deres kode stumper *G*
Avatar billede webexp Nybegynder
15. februar 2005 - 20:30 #4
det kan jo være i inden i lukker spm lige giver jeres mening om det kan værer korekt med den copyright
http://www.eksperten.dk/spm/444906
Avatar billede webexp Nybegynder
15. februar 2005 - 20:31 #5
men vil lige hører jeres mening jeg mener nemlig ikke man kan have copyright på noget "alm Kode" det er noget andet hvis man laver noget specielt og det er det jo ikke det er jo kun en ganske alm mailform
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 20:35 #6
det der er der ingen copyright på, enhver kan have stykket det sammen.
Avatar billede webexp Nybegynder
15. februar 2005 - 20:46 #7
ok det vil sige at i heller ikke mener der er copyright på
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 20:53 #8
ja det er korrekt, den smule kan man ikke hævde man har retttighederne til, havde det været en komplet side havde det være noget andet, men de få linier er ikke nok til at sig man har rettighederne. (men det er bare min personlige holdning)
Avatar billede webexp Nybegynder
15. februar 2005 - 20:58 #9
ok men han mener at spm skal lukkes på det grundlag at han har copyright på det og det ved jeg ikke men det er op til jer om i vil lukke det på det grundlag jeg lige glad hvad i beslutter det er jo et gammelt spm så det er op til jer
Avatar billede webexp Nybegynder
15. februar 2005 - 21:00 #10
http://www.eksperten.dk/spm/590537 men så må i jo hellere lukke dette også det er jo den samme form så jeg ved ikke
Avatar billede popsy Novice
15. februar 2005 - 21:00 #11
Ingen af os er coadmins, vi er bare alm. brugere, så vi bestemmer ikke :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2005 - 21:10 #12
Jeg er ret sikker på at den kode stump er stor nok til at copyrigth gælder for den
(forudsat at den er en eksakt kopi).

Men:

1)  Hvorfor fanden vil nogen enforce deres copyrigth på den kode. Enhver PHP
    programmør kan læse den og skrive noget helt tilsvarende kode på 10-20
    minutter. Copyrigth er på kode ikke ideer (modsat patenter). Han/hun bliver
    ikke rige af den kode.

2)  Lidt afhængig af hvordan du har fået fingerene i koden i første omgang
    har han/hun muligvis givet dig ret til at publicere koden. Bemærk at det
    skal være eksplicit.

3)  Hvis han/hun selv har hapset det et sted fra så er det selvfølgelig en anden
    situation.
Avatar billede webexp Nybegynder
21. februar 2005 - 21:30 #13
problemet er løst men nu et nyt problem hvad med de point jeg har tildelt dette spm hvad gør jeg ved dem
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2005 - 21:34 #14
Normalt bliver folk skudt, hængt og halshugget for selv at tage point.

Men i denne kategori er der tradition for at spørgsmål enten er 0 point eller at folk
selv ligger et svar og selv tager point.

Så det tror jeg roligt at du kan gøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2005 - 21:34 #15
PS: Hvordan blev problemet løst ?
Avatar billede webexp Nybegynder
21. februar 2005 - 22:35 #16
jeg fik retigheder til det ved at der nok var mange der havde den kode nu da jeg havde kommet til at offoentlig gøre den
Avatar billede webexp Nybegynder
25. marts 2005 - 23:30 #17
hvad gør jeg nu med pointene
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2005 - 23:34 #18
du ligger selv et svar og accepterer

det er kotyme at spørgsmål omkring brug af Eksperten er gratis
Avatar billede webexp Nybegynder
25. marts 2005 - 23:49 #19
ok