Avatar billede perhol Seniormester
14. februar 2005 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gem billed fra Word-fil

Jeg sidder med et dokument der indeholder nogle små stregtegninger jeg godt kunne bruge som pictogrammer på mit arbejde.
Copyright er OK, de stammer i forvejen herfra.
Jeg har prøvet at kopiere dem over i Paint og gemme dem i følgende formater: *.bmp - *.png - *.jpg - *.gif - *.tif
I alle tilfælde mister de for meget i kvalitet.
Hvordan kopierer jeg dem uden at miste kvalitet?
Avatar billede kkc Nybegynder
14. februar 2005 - 21:33 #1
En mulighed kunne være at zoome kraftigt ind på piktogrammerne og lave et PrintScreen og derefter paste indholdet ind i et billedredigeringsprogram. Her kan du så 'maske' billederne ud og gemme som individuelle objekter. Har brugt denne 'teknik' ved PDF filer.
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2005 - 23:09 #2
<ole>

At zoome ind på dem, hjælper nok ikke meget - det bliver resultatet formodentlig ikke bedre af. Gå dog langt udenom jpg-algoritmen, der er helt håbløs at gemme streg i. Kan du ikke få det til at lykkes, så slet resten i dokumentet og upload billederne, så skal jeg kopiere dem til dig i en ruf  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2005 - 23:10 #3
'upload dokumentet', mente jeg naturligvis  ;o)
Avatar billede perhol Seniormester
14. februar 2005 - 23:10 #4
Har fundet en løsning.
Tegningerne var skaleret ned til 38 %. Jeg skalerede dem op til 100% og kopierede dem over i MS Photo Editor.
Herfra kunne jeg gemme dem i TIF format.
Resultatet blev ikke 100 % godt, men acceptabelt.
Avatar billede perhol Seniormester
14. februar 2005 - 23:16 #5
olebole
Har ingen hjemmeside at lægge dem på.
Forsøger at få bedre resultater derhjemme hvor jeg har flere forskellige muligheder, bl.a. et nyere Publisher hvorfra man kan eksportre grafik.
Lukker og tager hjem nu.
Kan evt prøve at sende dokumentet.
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2005 - 23:31 #6
Du skal være velkommen  :)
  olebole [krøllet a] gmail [prik] com

Undskyld formatet, men jeg er ikke interesseret i min adresse bliver robotteret til spam  :)
Avatar billede perhol Seniormester
15. februar 2005 - 00:52 #7
Forståeligt.
Kan læse det alligevel.
Sender 1 side word 2003
Avatar billede perhol Seniormester
19. februar 2005 - 23:39 #8
lukker