Avatar billede willi Nybegynder
12. februar 2005 - 21:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Norman spørger om system

Hej. Spørgsmålet er øjensynligt ikke tidligere stillet.
Men skal jeg tillade "system" at etablere adgang til internettet?
Norman firewall kommer med et popup vindue hvor jeg skal vælge om jeg vil tillade adgang.
Internettet virker udmærket uden. Mens intranettet ikke gør. Men det skyldtes sikkert noget ander.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 21:28 #1
Norton vil spørger om dette hver gang nogen vil have adgang til nettet.. bla. msn også. System er sikkert den som kører i processerne så den burde være okay.

Et tjek du kan udføre er at opdatere dit virus program.. genstarte i fejlsikret tilstand og udføre en fuld scan. Så kan du hermed også udelukke virus.
Avatar billede willi Nybegynder
12. februar 2005 - 21:46 #2
Nu er det ikke Norton. Men Norman ;)
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 21:51 #3
sorry.. men det går ud på det samme:)
Avatar billede willi Nybegynder
12. februar 2005 - 22:26 #4
Men det er ikke angivet om der er tale om det er ind eller ud retning. Blot "tillad".
Det er heller ikke lige til at se af manualen hvad det drejer sig om.
"System er sikkert... " hlælper ikke så meget. "Måske" omkring firewall er lidt af en risiko.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:28 #5
Jeg kan sagtens hjælpe dig med at udelukke om der skulle være noget på din pc som ikke bør være der... og det er trafik ud er jeg næsten sikker på.

Men for at se om der skulle være noget skal vi køre en hijackthis log
Avatar billede willi Nybegynder
12. februar 2005 - 22:34 #6
Det ser jeg på imorgen kalp.
Jeg kan bare ikke fordrage at tillade noget som jeg ikke præcis ved hvad indebære.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:36 #7
willi>> Det helt i orden... men du kan evt. søge på hijackthis her på eksperten... så kan du se hvad det indebære:) Det gør bare at jeg har mulighed for at se om der skulle være nogen processer eller snavs på din pc som du ikke selv har bemærket.
Avatar billede willi Nybegynder
14. februar 2005 - 10:57 #8
Kalp. Jeg har formateret c:// og reinstalleret og der kommer ikke længere denne forespørgsel. Men det er selvfølgelig nok Norman support som burde kunne svare på spørgsmålet. Jeg har købt Nero 6 og ser hvad det kan lave af img backup til en anden gang.
Men send et svar så deler vi. Tak for deltagelsen.
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2005 - 10:59 #9
Nej nej bare behold pointene:) Vi droppede trods alt hjt:)
Avatar billede willi Nybegynder
16. februar 2005 - 11:27 #10
ok