Avatar billede husika Nybegynder
12. februar 2005 - 19:53 Der er 1 kommentar

Min computer vil ikke starte

Jeg har et problem med min computer. Den har det med restarte gang på gang, nogle gang virker den andre gange. Skærmen vil ikke godtage den, og harddisken lyder ikke som om den arbejder. Hvad kan være problemet?

Min com:
Intel Pentium 4 3000 MHz
512 mb ram
ATI Radeon 9800xl
Avatar billede halifax Nybegynder
14. februar 2005 - 02:02 #1
Genstart skyldes meget ofte fejl ved hardware, typisk RAM, eller en driverfejl.

Prøv at slå Automatisk genstart fra. Hvis du ved næste fejl-genstart får en blå skærm med en meddelelse på, så skriv den herind. Det kan være en ledetråd til at finde fejlkilden.

Gør sådan: H-klik Denne computer, vælg Egenskaber. Klik faneblad Avanceret. Klik på Indstilinger under Start og genoprettelse og fjern hak ud for Automatisk genstart.

Endvidere er det en god ide at køre en defragmentering og chkdsk på din harddisk (Undersøg disken for fejl).

Kom med Info om fejlmeddelelser, tak.