Avatar billede ahave Nybegynder
12. februar 2005 - 18:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sygate blokerer alt trafik

Sygate blokerer alt trafik, selvom de enkelte programmer er sat til allow eller ask? Jeg har ikke valgt at blokere alt, den står til normal. Jeg har prøvet at geninstallere uden held. Det virker fint på min bærbare med sygate, men ikke på min stationære.... Jeg kan simpelthen ikke forstå det og kan ikke rigtig finde nogen information om denne fejl. Er der mon nogen, der har nogle gode ideer??
Avatar billede levich Nybegynder
13. februar 2005 - 01:03 #1
Hvordan ved du at det er Sygate der blokerer for alt?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2005 - 16:56 #2
Det kan også være din firewall. Det har jeg erfaring med.
Avatar billede ahave Nybegynder
14. februar 2005 - 23:39 #3
Beklager den lange svartid, men cybercity er ikke særlig stabile her på min adresse.

levich: Hvis jeg lukker sygate, virker det fint, derfor må det næsten være den. Jeg kan også se at den blokerer trafikken i hovedvinduet når man åbner sygate, selvom programmerne er sat til at have adgang. Og det er alle programmer der bliver blokeret.

Hans-Jensen: det har du fuldstændig ret i, jeg glemte at skrive sygate "firewall" i mit spørgsmål. :-)
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 00:01 #4
Jeg kan ikke sige andet end at det lyder meget mystisk. Har du prøvet at ændre de forskellige setting under "advanced" i Sygate?
Avatar billede ahave Nybegynder
15. februar 2005 - 01:12 #5
Jeps, jeg har prøvet stort set alle muligheder og som skrevet også en geninstallering. Jeg tjekkede lige sygates forum, der var en med samme problem. Der blev det forslået at disable Anti application hijacking, det virkede også med firefox så, men ikke msn messenger. Jeg prøvede så at lave en reset af alle programmer og den spørger så også om firefox må gå på nettet, men den vil ikke igen nu. Msn mssenger værdigede den ikke engang at spørge om, den virkede bare ikke. Jeg må prøve at kigge på sygates forum lidt mere.
/ahave
Avatar billede ahave Nybegynder
15. februar 2005 - 01:13 #6
Det skal lige siges, at jeg jævnligt tjekker min computer med adware, spybot og HiJackThis, så der burde ikke være noget snavs.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 20:37 #7
Prøv at slå firewall og antivirusprogrammet fra. genstart i fejlsikret tilstand og scan det hele.
så slår du firewall til og ser, hvad der sker. Hvis det er i orden, slår du antivirusprogrammet til og håber det også fungerer.
En grundig scanning med ad-aware er heller ikke af vejen.
Har du sp2 har du måske ikke slået xps egen firewall fra, og så kan der godt blive ballade, da to firewalls eller to antivirusprogrammer ter sig som to brugere af Eksperten, der synes hinanden er dum (lille venligt smil herfra.)
Avatar billede ahave Nybegynder
17. februar 2005 - 01:22 #8
Jeg vil gerne give jer point, da jeg har masser af dem og er glad for jeres deltagelse i spørgsmålet. Der var  ikke noget der kunne hjælpe mig på vej, men for mig var jeres deltagelse nok. Hvis i lægger et svar begge to får i point. Jeg har prøvet på sygates forum, med ringe deltagelse. Så jeg er jo nok nødt til at vælge kerio. Omend jeg er ret ked af at forlade sygate, det har jo virket upåklageligt. Og jeg er sikkert bare et uheldigt eksempel. (OU)
Avatar billede ahave Nybegynder
18. februar 2005 - 07:43 #9
Nu fandt jeg så ud af det. Det viste sig i min log at ethvert program der prøvede at få adgang, var fulgt af et entry fra VMnetsrv.sys. Den kommer fra Microsoft Virtual Machine, som er blokeret fra netværksadgang på maskinen. VM installerer en protokol til netkortet på linie med TCP/IP, file and printer sharing osv. Derfor havde jeg ved at blokere for VM effektivt blokeret alt trafik fra dette netkort. Problemet opstod dog først efter opgradering til spf 5.6. Det jeg nok skal lære efter denne oplevelse, er at kigge loggen bedre igennem næste gang.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 14:20 #10
Jammen jeg får helt røde øren og siger tak:-)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 14:21 #11
Glemte noget: Prøv www.spywarefri.dk De er kloge og kan måske / sikkert forklare, hvad der sker.
Avatar billede ahave Nybegynder
01. marts 2005 - 22:20 #12
Nu er jeg så kommet online igen, men aner ikke hvor lang tid. Det har ikke noget at gøre med firewallen, men min ISP. Så jeg må hellere give point og få lukket dette spørgsmål. Tusind tak for hjælpen til jer begge, det løste sig jo til sidst.