Avatar billede fotobob Nybegynder
11. februar 2005 - 20:04 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Igang med logo

Hej

Jeg skal igang med et udvikle et nyt logo til mit firma. Grunden til at jeg selv kaster mig ud i opgaven er dels for at spare penge men jeg er og uddannet multimediedesigner..

Firmaet som drives af mig selv og min far er et firma der siden 1972 har leveret maskiner til den danske træindustri. Dvs. til møbelfabrikker snedkere f.eks.

problemet er at jeg er rimelig idemæssigt "lost". Jeg har også meget kritisk havd angår selve kvaliteten af det endelige logo. At jeg ikke kan tegne gør heller ikke situationen meget nemmere, jeg har programmet Illustrator tor rådighed til at udvikle det i.

Så fra nu af handler det "bare" om at komme igang med et totalt sejt logo! med et godt bomærke og en fed tekst
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. februar 2005 - 20:23 #1
jeg kan ikke give dig et konkret bud på et logo, men kan give dig nogle retningslinier som du måske kan få gavn af.
lave størrelsen ca. 80x250
bruge mellem 2-4 faver
brug ikke mange effekter på logoet/navnet, da det gør det lettere at huske i hovedet.
Så prøv hold det meget clean.
hvis i bruger et slogan, så sørg for at det siger hvad firmaet drejer sig om.

Jeg ved ik om det kunne bruges til noget :)
Avatar billede fotobob Nybegynder
11. februar 2005 - 20:50 #2
triple-x > Jo det kan det da...
Men det var noget jeg allerede vidste:-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. februar 2005 - 20:51 #3
okay helt iorden, tænkte jeg nok eftersom du var mediegrafiker. men postede det alligevel som en kommentar. Håber du får nogle gode forslag herinde.
Avatar billede fotobob Nybegynder
11. februar 2005 - 21:02 #4
triple-x, ja det handler ligeom at få hul på bylden!!
Avatar billede miss-g Seniormester
12. februar 2005 - 00:38 #5
Du kan måske finde lidt inspiration her:
http://www.bamagazine.com/Ligature/ (tryk på lille grønne pil nederst til højre)
http://graphicdesign.sfcc.spokane.cc.wa.us/tutorials/process/logos/logos.htm
http://www.fagmandsnet.dk/referencer.htm
http://www.templateexpert.com/logotemplates.html

Tonsvis af eksisterende logoer:
http://www.logotypes.ru/default_e.asp
http://www.brandsoftheworld.com/catalogue/A/

En del af maskineriet er vel ikke så ringe som logo. I nogle af de øverste links er det vist et eksempel, en dims som ikke hedder en møtrik, men noget andet som jeg ikke kan huske, tandhjul måske....? *G*

Kender problemet. Har selv lavet et firma med kæresten, og jeg er ikke spor tilfreds med nuværende logo og jeg har også tænkt og tænkt som en gal i flere år!! Håber jeg får den geniale idé snart og jeg kan endda tegne, men det hjælper ikke....suk.
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 09:49 #6
fotobob > hvad hedder firmaet ? har du evt nogle billeder af de maskiner i sælger?

<\\izemate
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 11:18 #7
Det hedder på nuværende tidspunkt Flemming Thrane maskiner A/S, men vi overvejer at lave navnet om til Thrane maskiner A/S

Så det er nok det sidste navn jeg ligesom skal have udarbejdet logo til!
Adressen er:
www.ft-maskiner.dk
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 11:58 #8
fotobob > har lige lavet et eksempel
http://media4.dk/tmas.jpg

Hvis i kan lide det kan vi diskutere en pris, jeg forlanger ikke ret meget for det men, eftersom i er en virksomhed kan i godt give lidt ;-)

<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 11:59 #9
( logoet til venstre skal symbolisere et træ ) måske lidt svært at se ?
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 12:01 #10
izemate > Så kom med et tilbud.
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 12:02 #11
Det ligner mere at fodaftryk fra en hare i bøgeskoven:-)
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 12:09 #12
fotobob > skriv til mig på kontakt [ at ] media4 . dk
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 12:13 #13
izemate > Det er flinkt af dig, men skal det være sådan  så kender jeg i forvejen en masse reklamebureaer! Meningen var at jeg skulle lave det selv..
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. februar 2005 - 12:16 #14
prøv kig ind på www.templatemonster.com og få noget  Inspiration
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 12:18 #15
fotobob > du skriver : kom med det tilbud
Og som jeg skrev vil jeg ikke tage ret meget for det. :-) vi snakker 200 kr så er det jeres, fuld rettigheder mm. dog kommer det på mit portfolio.
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 12:20 #16
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 12:20 #17
izemate > Ja det ved jeg godt. Det lyder som et godt tilbud. Men lad mig lige se tiden lidt an..
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 12:21 #18
Udemærket bomærke! men typografien er dårlig!!
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 12:28 #19
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 12:29 #20
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 12:30 #21
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 12:31 #22
så synes jeg det er flottere det vi har nu:-)

synes din farvesammensætning ikke er god, og fonten er stadig for standard!
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2005 - 12:33 #23
fotobob > det er egenligt bare et resultat af en som keder sig en lørdag formiddag. men hvis du kommer på andre tanker så hhar du min mail.
Avatar billede fotobob Nybegynder
12. februar 2005 - 12:34 #24
godt nok...tak for inspiration.
Avatar billede fotobob Nybegynder
14. februar 2005 - 16:09 #25
jeg mangler lige det gyldne svar inden, jeg sender 170 point afsted;-)
Avatar billede fotobob Nybegynder
17. februar 2005 - 13:36 #26
Hej igen..

Er der nogen her der kan fremstille en "smart" savklinge der ser ud som om den er i bevægelse. Dvs. drejer rundt..

I kan se hvad jeg mener med en savklinge, ved at se på vores hjemmeside - som er nævnt tidligere i denne tråd.

jeg havde selv forestillet mig klingen skulle være grålig og måske lidt på skrå! og nærmest have nogle fart "cirkler" rundt om kring sig.

Den skal kunne bruges som bomærke i logoet.
Avatar billede fotobob Nybegynder
21. februar 2005 - 15:08 #27
For 170 point havde jeg dog trods alt håbet på lidt mere hjælp!
Avatar billede miss-g Seniormester
21. februar 2005 - 15:25 #28
Tror ikke vi har opfattet det som om vi skulle lave det eller komme med eksempler andet end skriftligt....

Hvad synes du der mangler af hjælp? Vi prøver jo at give dig links så du kan finde inspiration..... Ellers må du forklare mere konkret *S*
Avatar billede fotobob Nybegynder
21. februar 2005 - 15:28 #29
jeg havde ikke tænkt mig i skulle lave det..Hmm måske er jeg bare for krævende...:)
Avatar billede fotobob Nybegynder
22. februar 2005 - 08:40 #30
Hej og godmorgen...

jeg har lavet et logo. Hvad synes i om det?

Konstruktiv kritik modtages meget gerne!

http://stud.imma.dk/thrane/ftmlogo.gif

:-)
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 09:23 #31
Egentlig et godt logo. Dog synes jeg du skal gøre kassen en anelse bredere så der kommer lidt mere luft mellem skriften og kanten. hvis det var mig tror jeg også jeg ville sætte skrifterne tættere på midterlinien.

<\\izemate
Avatar billede fotobob Nybegynder
22. februar 2005 - 12:37 #32
izemate > ok det vil jeg prøve. men jeg synesmåske fonten er lidt kedelig. Hvad siger du til det?
Avatar billede fotobob Nybegynder
22. februar 2005 - 13:01 #33
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 17:27 #34
tja. det var nu ikke så  meget mellemrum jeg tænkte på.. det skulle bare være lidt mere end som det var før.

Fonten tja. den er vel okay.
dog synes jeg at den øverste font er meget høj hvor den nederste er meget sammenpresset.
det synes jeg ikke spiller så godt sammen

<\\izemate
Avatar billede fotobob Nybegynder
23. februar 2005 - 08:38 #35
izemate det er rigtigt det med sammenpresset og høj. Men det var bevist, men måske er kontrasten imellem dem for stor!
Avatar billede miss-g Seniormester
01. marts 2005 - 00:05 #36
Hej igen. Har fundet endnu en side med nogle 480 gode logoer til inspiration:
http://www.getonmessage.com/logo-design-portfolio-main.html
Avatar billede fotobob Nybegynder
01. marts 2005 - 08:03 #37
miss-g Tusind tak.
Avatar billede fotobob Nybegynder
01. marts 2005 - 08:06 #38
jeg har ligesom tænkt mig at beholde vores nuværende logo for et stykke tid endnu, men hvad synes i om det? Hvad kan evt. gøres bedre?

http://stud.imma.dk/thrane/logo_ftm_pantone364U.gif
Avatar billede miss-g Seniormester
01. marts 2005 - 11:23 #39
Jeg synes det er fint, det beskriver jo firmaet.... *S*

Hvis du har planer om at skippe navnet flemming, så kan du jo sætte logoet derhen i stedet....