Avatar billede hope2 Nybegynder
11. februar 2005 - 14:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hijacked af adware

Er der nogen der kan hjælpe mig med at fjerne "snavset" der gør at min browser konsekvent starter op i http://www.iwantsearch.com
Jeg har kørt en HijackThis log som jeg vedsender.
Spywarestormer er i øvrigt også irriterende.

Hilsen Hope2

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Utilities\NProtect.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 3650\connmngmntbox.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 3650\ectaskscheduler.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\Elogerr.exe
C:\Programmer\Intuwave\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\SCRFS.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Hannibal\Skrivebord\hijack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
http://www.iwantsearch.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak =
http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName
=
Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: StartBHO Class -
{30192F8D-0958-44E6-B54D-331FD39AC959}
- C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rundlg32.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3}
-
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: StartBHO Class - {30192F8D-0958-44E6-B54D-331FD39AC959} -
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rundlg32.dll
O2 - BHO: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} -
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} -
C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6}
-
C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} -
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O3 - Toolbar: Search Bar - {0E1230F8-EA50-42A9-983C-D22ABC2EED3B} -
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rundlg32.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} -
C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal
Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec
Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec
Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check]
C:\PROGRA~1\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles
filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Spyware Stormer] C:\Programmer\Spyware
Stormer\SpywareStormer.Exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe"
/background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft
Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Norton System Doctor.lnk = C:\Programmer\Norton
Utilities\SYSDOC32.EXE
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia3650 Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia3650 TS.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk =
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel -
res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth -
C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 -
{CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F}
- C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 -
{CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth
Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger -
{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client)
-
http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) -
http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540000} (CInstall Class) -
http://www.spywarestormer.com/files2/Install.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) -
https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. februar 2005 - 14:15 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2005 - 14:17 #2
Jeg vil gerne se din log igennem, men hent lige den nyeste version af hijackthis, og send en ny log herind: http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

Desuden:
Hent http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot (Spybot).
Start programmet, opdater og scan. Slet linjerne med rød tekst.
Genstart computeren.
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2005 - 14:19 #3
Jeg læser spørgsmålet fra hope2, skriver en kommentar på <30 sekunder, klikker på send, og ser at tonnybrandt skrev en kommentar 60 sekunder tidligere. Underligt.
Du kører bare løs tonnybrandt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. februar 2005 - 14:21 #4
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Hent den nyeste version af HiJackThis og brug den fremover
Du kan finde download link på denne side:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.iwantsearch.com
R3 - URLSearchHook: StartBHO Class - {30192F8D-0958-44E6-B54D-331FD39AC959} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rundlg32.dll
O2 - BHO: StartBHO Class - {30192F8D-0958-44E6-B54D-331FD39AC959} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rundlg32.dll
O2 - BHO: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O3 - Toolbar: Search Bar - {0E1230F8-EA50-42A9-983C-D22ABC2EED3B} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rundlg32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Spyware Stormer] C:\Programmer\Spyware Stormer\SpywareStormer.Exe
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540000} (CInstall Class) - http://www.spywarestormer.com/files2/Install.cab

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Real
C:\Programmer\Spyware Stormer

Filer:
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rundlg32.dll

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. februar 2005 - 14:24 #5
levich > Det kan jeg ikke give en forklaring på, men det sidste jeg gør inden jeg sender er at trykke F6 for at se om nogen allerede har lagt en kommentar.
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2005 - 14:37 #6
tonnybrandt -> idéen er god, har lige afprøvet den (F5 i Firefox), men så forsvinder den tekst man lige har skrevet. Så skal man bruge en ekstern teksteditor, hvilket jeg synes er for besværligt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. februar 2005 - 14:40 #7
levich > Jeg bruger flg metode: Ctr+a Ctrl+x F6 og er der ikke nogen kommenterer, så Ctrl+v og tryk knappen Send. Det ligger efterhånden i fingrene. Jeg tænker slet ikke over det længere *s*
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2005 - 14:43 #8
tonnybrandt -> nice :-)
Avatar billede hope2 Nybegynder
14. februar 2005 - 22:28 #9
Jeg fik tilkaldevagt, derfor det sene svar. Jeg har gjort som du skrev Tonnbrandt, og det løste problemet!
Tak :-) Hope2
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. februar 2005 - 08:53 #10
Takker for point.

Du skal være velkommen til at lægge en "kontrol log" så vi kan se at det hele blev fjernet.

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm