Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 10:59 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Windows update

Som der står i overskriften har jeg problemer med Windows update. Mit problem består i, at jeg ikke kan hente opdateringerne. Min computer bliver scannet, og de opdateringer, jeg mangler, bliver listet. Når jeg så vælger at installere dem, er det som om, de ikke bliver henter, hvilket selvsagt betyder at jeg ikke kan installere opdateringerne. Fejlmeddelelserne er bare: "Downloading security update for Windows XP (KBxxxxxxx)... failed!"
Min version af Windows XP er fuldt lovlig, så det er ikke fordi, der er blevet lukket af for opdateringerne - eller det burde der i hvert fald ikke.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med dette problem? Jeg håber det er et problem, der skal løses...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 11:02 #1
Har du scannet for virus og spyware?
Avatar billede maijen Nybegynder
11. februar 2005 - 11:03 #2
Hej.
Mange andre kan sikkert bedre hjælpe end jeg, men jeg havde samme problem til jeg fik inst. SP2...
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 11:07 #3
Ja jeg har fuldt opdateret spyware og antivirus... Det er en MSDNAA-udagave med SP2 installeret fra starten. Jeg kunne installere de første opdateringer, men de sidste dage ar det ikke kunnet lade sig gøre at opdatere... :o(
Avatar billede articfruit Nybegynder
11. februar 2005 - 11:12 #4
står der ikke noget i eventloggen eller kommer der ikke en fejlkode?
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 11:17 #5
Der står bare i "Installation Summary":
The following updates failed to be installed successfully:

Security Update for Microsoft .NET Framework, Version 1.1 Service Pack 1 (KB886903)
Security Update for Windows XP (KB888302)
Security Update for Windows XP (KB890047)
Security Update for Windows XP (KB885250)
Security Update for Windows XP (KB891781)
Cumulative Security Update for Internet Explorer for Windows XP (KB867282)
Security Update for Windows XP (KB888113)
Windows Malicious Software Removal Tool - February 2005 (KB890830)
Security Update for Windows XP (KB873333)

Error: There is not enough disk space to install the update(s). Free additional space on your hard disk and then try again.

Ups... Havde ikke set det sidste, men..
Men jeg har 60 GB fri plads, så jeg kan ikke forstå det...
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 11:23 #6
Fejlmeddelelsen er forresten: 80072EFD
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
11. februar 2005 - 11:27 #7
Jeg havde problemer med min windows update på et tidspunkt, fordi jeg havde flyttet stien til 'Program Files' til en anden partition, og dermed også biblioteket \WUTemp. Jeg fik løst problemet ved at kopiere \WUTEMP til c:\

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men det er da et forsøg værd, hvis du har en konfiguration som mig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 11:29 #8
står uret og datoen korrekt på din maskine?
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 11:32 #9
Ur og dato er korrekt...
petkrug -> Jeg har ikke noget bibliotek, der hedder WUTemp :s
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 11:32 #10
Se lige hvad jeg har fundet:

If this system has a personal firewall on it, try turning it off. You
might also check to see if the Microsoft Internet Connection firewall is
enabled and turn it off. It is turned on by default when SP2 is
installed.

Det ser ud til at det er din firewall der driller.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 11:34 #11
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 11:34 #12
Tjekker lige :o)
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 12:10 #13
Det virker stadig ikke... Jeg er godt træt af det, for det er en helt ny installation af XP, jeg sidder med. Jeg sidder godtnok bag en proxy, men det er kun min computer, der ikke kan opdateres... :o(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 12:35 #14
har du prøvet at disable din firewall?
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2005 - 12:48 #15
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=822798

Eller du kan prøve at åben filen: C:\Windows\System32\Drivers\etc\HOSTS , deri kan det måske være at der står microsoft.com  xxx.0.0.1 eller noget lign..
Du må IKKE slette 127.0.0.1, det er dit eget netkort
Slet kun det der har med microsoft at gøre.

Eller via notepad C:\Windows\HOSTS
Feks. vil den se således ud i notepad.

# Copyright (c) 1998 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP stack for Windowsxx
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost

Derefter går du på windows update igen
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
Avatar billede hcma Novice
11. februar 2005 - 14:24 #16
minder om dette her (er godt nok ikke nøjagtig samme fejl.nr)
http://www.updatexp.com/0x800a0046.html
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 16:48 #17
# Copyright (c) 1998 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP stack for Windowsxx
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost

Er præcis det der står i min... Det lader ikke til, der er noget, jeg kan slette...
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2005 - 20:20 #18
Måske har du noget "snavs" der driller.
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
11. februar 2005 - 20:43 #19
Jeg skal lige tjekke på mandag igen, for der kommer jeg tilbage til pc'en...
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2005 - 20:52 #20
En anden ting, er det her:
Error: There is not enough disk space to install the update(s). Free additional space on your hard disk and then try again

Du er sikker på, at du har fri plads nok ?
Prøv evt. at slette dine TEMP filer osv.
H-Klik på din startknap, klik på stifinder, Klik på + udfor Dokument and settings og find mapperne:
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
14. februar 2005 - 11:19 #21
Så er jeg tilbage ved computeren...
Ingen virus, ingen spyware, TEMP-filerne er slettet og der er 13.4 GB plads på den partition, jeg har Windows på...
Update virker stadig ikke, hvilket jeg finder meget besynderligt og irriterende...
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2005 - 13:14 #22
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
14. februar 2005 - 14:53 #23
Jeg kunne ikke få noget som helst til at virke, så jeg har installeret en frisk kopi af XP - heldigvis var min tidlegere installation også ny, så det er ikke meget tid og kræfter, der er gået tabt :o)
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2005 - 20:18 #24
Du skal lige huske at afslutte/lukke spørgsmålet.
Hvis du mener nogen har hjulpet dig men en løsning og derved fortjener points, så skal du lige bede vedkommende om svar og accepter svar.
Ellers lægger du et svar selv og acceptere det.
Så er spørgsmålet lukket korrekt ;)