Avatar billede anettehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 17:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Video-overførelse HJÆLP!!

Jeg her lige købt et SONY DCR-HC18E camera fordi jeg var interesseret i at filme og derefter ligge mine optagelser over på min computer for til sidst at lave mine egne DVD film. Programmet der følger med hedder: "Picture Package Ver. 1" det er det program jeg har problemer med. Jeg har installeret programmet og SONY-cameraet skulle også være instilllet. Men jeg kan slet ikke finde ud af at få selve mine film overført til min computer med det program. Først skal jeg lave visse instilling, bla bekræfte at jeg kan høre lyden (hvilket jeg ikke kan og bliver derfor bedt om at vælge en anden lydenhed, men har udover USB-enheden kun enheden fra mit webcam)Der er hun en hakken i lyden. Desuden står billedet når jeg afspiller filmen gennem USB-stikket og hakker enormt meget - det er slet ikke en flydende film! Og sidst men ikke mindst kan jeg ikke finde ud af HVORDAN jeg skal overføre filmen til en mappe på min computer...

Jeg håber så meget at I kan hjælpe mig med det her problem! Kender I ikke andre "overføringsprogrammer" som jeg kan benytte til det her camera? Eller SKAL man benytte den software der medfølger ved købet (her Picture Package Ver.1)? Det gør intet hvis jeg skal købe bedre programmer, bare det funger og bare jeg kan finde ud af det meget snart da jeg skal ud og rejse og er afhængig af at kunne gemme mine film på den bærbare computer.

Jeg håber at høre fra jer!
Avatar billede miss-g Seniormester
10. februar 2005 - 21:05 #1
Uden at være 100% sikker, så tror jeg ikke man kan overføre fra videokamera til pc UDEN et såkaldt capturekort (grappercard).

Videokameraet tilsluttes bag på computeren (på kortet) via et firewire kabel, og så kan man via sit software overføre til pc.

Tror godt man kan bruge andet software end det som følger med....

F.eks. mener jeg det gratis VirtualDub kan, men har dog aldrig fået den til det.
Avatar billede miss-g Seniormester
10. februar 2005 - 21:08 #2
Henninga har lavet en god side:
http://www.abmedia.dk/video/capture.htm

Han nævner også et stk. software man kan bruge....
Avatar billede anettehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 21:16 #3
Hej miss-g - tak for dit foreslag, men sagen er at mit camera har USB streaming, og selvom jeg har installeret dens driver og bruger det med det nedfølgende USB stik så fremkommer den ikke som flytbar enhed "Removable Disk" - det fatter jeg bare ikke noget af... derfor håber jeg at nogen kan hjælpe med det! HÅBER på et svar, er ved at blive helt underlig her :S
Avatar billede raarup Nybegynder
11. februar 2005 - 22:46 #4
Hej..

Det du skal bruge er et FireWire kabel + et PCI kort, som kan købes ved bla. Merlin.
Når du køber det er der et program med. Den jeg bruger hedder "Ulead VideoStudio™ 8.0" et rigtig godt program. Jeg håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
11. februar 2005 - 22:51 #5
Som miss-g og raarup er inde på, skal du bruge dit i-link (firewire) fra kameraet og ikke USB til at overføre din video. USB-stikket er kun beregnet til foto og ikke til levende billeder.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
11. februar 2005 - 23:04 #6
Tusind tak skal I have alle sammen, det hjalp mig meget! Jeg har været ude og købe begge dele idag - synes bare stadig at det er skod med den vejledning jeg fik i FONA inden købet! Der sikrede de mig at jeg ikke skulle købe andet udstyr til det! Men ja ja, alt for at få solgt noget! TAK skal I have, jeg har nu både Ulead Video Studi 8 og Pinnacle Studio 9 - glæder mig til at prøve at konvertere filerne og lave mine egne DVD-film :P
Avatar billede miss-g Seniormester
12. februar 2005 - 00:28 #7
Ja Pinnacle Studio er dejligt nemt at finde ud af.

Synes også det er sjovt at lege med *S*

Lægger så da lige et svar. God fornøjelse.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
12. februar 2005 - 19:09 #8
miss-g eller lucky luke, jeg har nu fået monteret mit firewire kort og har også anskaffet et firewire kabel som jeg har tilsluttet mit camera! Men når jeg så tænder for cameraet så sker der ingenting! Hvad skal jeg gøre for at få overført filmene nu hvor jeg har skaffet det der skal skaffes?
Avatar billede miss-g Seniormester
12. februar 2005 - 20:29 #9
Fulgte der er en driver med til firewirekortet, eller har windows opdaget kortet?

Hvis du så starter Pinnacle Studio, så skulle du kunne styre videokameraet derigennem. Der er en play, stop-knap osv. og en skærm hvor du kan se din video.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
12. februar 2005 - 21:21 #10
Windows optog kortet efter 214738 forsøg så det er jo dejligt! Da jeg tændte cameraet for 23478123 gang blev det også installeret så det er jo super! Point til dig miss-g :D Måtte jeg måske tilføje dig til min msn? :D
Avatar billede miss-g Seniormester
12. februar 2005 - 21:26 #11
Det må du da *S*

Godt det lykkedes *S*
Avatar billede anettehansen Nybegynder
12. februar 2005 - 21:31 #12
Det lyder dejligt :D Må jeg få din adresse? Kan nemlig ikke finde den nogen steder!! TAK miss-g, jeg er også meget glad for at det funger!! Nu skal jeg bare lære Pinnacle Studio at kende, og mange siger det er let! Men det kan vi da snakke om en af dagene over msn hvis du har lyst! :)
Avatar billede miss-g Seniormester
12. februar 2005 - 22:52 #13
MSN e-mail: post@nicolin.dk
Avatar billede anettehansen Nybegynder
13. februar 2005 - 00:47 #14
Så er du tilføjet, glæder mig til en snak!! :)