Avatar billede emilfini Nybegynder
10. februar 2005 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gfx problemer

Jeg har et problem med min grafik i spil. Det er ikke kun et men flere og forskellige problemer i de forskellige spil. fx i Warcraft 3 flipper grafikken helt ud og så fryser min computer.
CS bliver nogle af væggene blå og der mangler noget små bider i teksten som på fx text tv. i Prince of Persia og Need for speed underground 2 trækker grafikken ud. fx der kommer en stor spids søjle ud fra en væg og fra charecterene osv. Jeg har prøvet en format hvilket ikke har hjulpet på noget af det. Og når jeg alt+tab'er ud af spil fryser min computer 60% af gangene. Jeg har checket min cpu varme og det er ikke problemet.

Please hjælp :<
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. februar 2005 - 16:10 #1
Hvilket grafikkort har du ?
Et Palit Daytona gf4 ti4200 måske ?
Det er det eneste kort hvor jeg har set de symptomer.
Avatar billede emilfini Nybegynder
10. februar 2005 - 16:16 #2
Jeg har et g-force 4 ti 4200 med den nyeste driver fra nvidia.com
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 17:29 #3
Har du kontrolleret din GPU for varme ? (altså om det er dit grafikkort som bliver for varmt) ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. februar 2005 - 22:04 #4
Ja, men er kortet af mærket Palit Daytona ?

De er kendt for at brænde af. Jeg har selv et der laver disse "spidse søjler" når jeg kører 3dmark 2001se, og har været i et andet spørgsmål med en der fortalte om de samme søjler i Need for speed. Han havde det samme grafikkort.

Jeg har byttet mit kort rundt mellem 2 computere og fejlen følger grafikkortet, så hvis dit grafikkort er af det mærke, er jeg bange for at du må leve med det, hvis der da ikke stadig er garanti på.
Avatar billede c-holst Novice
11. februar 2005 - 16:49 #5
jeg har faktisk også et sådant kort. jeg har fået det til at køre rimeligt/forlænget levetiden på det på denne måde.
først underclockede jeg kortet lidt(ca 10%) med denne lille feature
http://pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1590&page=19

så sænkede jeg opløsningen på skærmen til en lidt lavere opløsning i 16 bit farver

Det tog det værste.

så tog jeg den lille fesne blæser af, og fjernede blikpladen og monterede en stor 8 cm kabinetblæser, som jeg limede på grillen. denne blæser også ud over ramkredsene

på den måde har kortet kørt pænt hos mig i nogle måneder. Det skal så siges, at jeg ikke har forsøgt at clocke kortet op endnu.

inde i driveren er der nok også nogle features du kan slå fra eller sætte ned
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2005 - 06:45 #6
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten