Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. februar 2005 - 12:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

festival website

Hej

Jeg har fået tildelt opgaven at lave et festival website til en friluftsliv festival.

Jeg har fået bakset noget sammen (http://www.marj.dk/outfestival) men det er jo ikke ligefrem fordi det er kønt, eller rettere der mangler noget til at give liv til siden, og små grafiske detaljer. Er der nogen som har nogle ideer til noget?
Avatar billede domaz.dk Novice
10. februar 2005 - 12:15 #1
Jeg ville lave den meget mere farverig og "vild" når det nu er en festivalside... Den skal ihvertfald slet ikk være så mørk... livlige farver..!
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. februar 2005 - 12:18 #2
Ja, det ville jeg også meget gerne, problemet er bare at jeg har nogle farver at holde mig til. De farver er en orange, en orangerød, en lyseblå og en mørkeblå udfra de farver syntes jeg det er rimelig svært at lave noget, men ideer modtages meget gerne :D
Avatar billede domaz.dk Novice
10. februar 2005 - 12:21 #3
orange og orange rød er to rimelig "vilde" farver man hurtigt kan lave noget ud af... der er ikke andet at gøre en at prøve sig frem eller finde lidt inspiration fra andre sider...
Avatar billede domaz.dk Novice
10. februar 2005 - 12:33 #4
okay... nu hvor jeg lige har kigget rundt på nogle af de andre festival sider syns jeg faktisk din er meget fin... :D
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. februar 2005 - 12:45 #5
hehe, der mangler bare lidt liv :) mit problem er også lidt at jeg har lavet et oplæg til en plakat, som bagmændene er begejstret for, så websitet skal heller ikke ligge alt for langt fra det.

Jeg uploader lidt en pdf med plakaten - link kommer om lidt
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. februar 2005 - 12:48 #6
Avatar billede powerword Nybegynder
10. februar 2005 - 16:28 #7
Når jeg tænker friluft: så tænker jeg uvilkårligt på farver som blå (himmel-blå) og grøn - men især blå.

Du har det også med i bjerget, som jeg synes er det helt rigtige element. Pilen, med de 4 hverdenshjørner, er også godt, men jeg tror, orange er den forkerte farve - hold dig til blå, men mørkeblå.

Hvis du har en globus - i et hvidt vektor-net, så tror jeg du er på den rigtige vej.

Powerword.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. februar 2005 - 23:01 #8
Gode tanker Powerword, men så støder jeg igen lidt med en forhindring, fordi at sitet (eller generelt det grafiske arbejde til festivalen) skal værke som enhed for sig selv, men alligevel være meget tæt knyttet til websitet http://www.outsite.org
Avatar billede powerword Nybegynder
11. februar 2005 - 08:23 #9
Tja, bummer :(

Men der er da et par pæne farver der kan bruges, og som jeg synes du skal brige i stedet for din brun-sorte bg, fx i din pdf.

Bgcolor: #303B56 (det er deres mørke-koks-blå)
der er også en pæn lyseblå : #CBD2DA

Og de har også en dulce grøn ude i højremenuen, som du kan overveje at bruge.

Men deres farvevalg, gør det ikke nemmere for dig...

Powerword
Avatar billede apo Praktikant
11. februar 2005 - 20:08 #10
Jeg synes at du bør se på hvordan du har designet plakaten, og overføre designet til hjemmesiden. Plakaten ser da ret fed ud, synes jeg.

Vil bagmændende have at du _skal_ bruge farverne fra www.outsite.org? Hvis jeg har forstået dine indlæg korrekt, er festivaldesignet et tema af en art. Derfor mener jeg at du sagtens kan lave designet i nogle andre farver end www.outsite.org, og måske farve logoet i en grøn nuance (grøn passer jo til friluftsliv og natur). Man vil jo stadig kunne se at de to sites hænger sammen, selvom farverne i logoet er anderledes.

Der mangler også lidt grafik der har relation til friluftsliv; Det eneste der indtil videre viser, at siden er om friluftsliv er billedet i toppen (bjerget).

Apo
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
12. februar 2005 - 00:46 #11
puha, den bliver jeg nødt til at tage i bidder

- "Vil bagmændende have at du _skal_ bruge farverne fra www.outsite.org?"

Nej, ikke nødvendigvis, jeg har bare fået udstukket retningslinien at der skal være en klar forbindelse mellem outsite.org og det materiale der hører til festivalen.
Den måde jeg ligesom syntes at jeg kan få den klare forbindelse er ved at anvende samme farver (men det kan da godt være det også er at være snæver synet)

- Du mener altså at man skal lægge mere vægt på mønster gengang end farvegengang?

- Jeg vil prøve at få lavet lidt silhuetter og smide dem ind, lidt ligesom man til tider kan se på MTV
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
06. marts 2005 - 15:33 #12
Jeg har fået lavet noget som kan bruges, og som jeg ikke mindst også selv er tilfreds med.

Hvis i vil have en smule point så smid et par svar :O)
Avatar billede apo Praktikant
07. marts 2005 - 18:33 #13
Beklager mit fravær fra spørgsmålet her.

Det ser fornuftigt ud. Dog synes jeg at der mangler lidt farver i toppen af det sorte område; måske i form af et banner til højre for logoet (det vil samtidig føre teksten længere ned ad siden, hvor jeg nu synes at den er placeret for højt i forhold til logoet).

Dernæst synes jeg at der stadig mangler nogle grafiske elementer (ikoner, statements, osv.) for at fuldende designet.

Apo
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
16. marts 2005 - 21:50 #14
Takker for jeres feedback

Som jeg prøvede at pointere en mit forrige indlæg, så ønsker jeg at lukke spørgsmålet, så hvis der skal uddeles en smule point, så læg venligst et svar.
Avatar billede apo Praktikant
17. marts 2005 - 18:32 #15
Hvis du kunne bruge min feedback til noget, vil jeg da gerne hjælpe dig af med lidt points :-)

En anden gang tror jeg at du skal holde gang i spørgsmålet/være mere aktiv i tråden, og med kortere mellemrum. Ellers tror folk at det er endnu en af de tråde som ejermanden opretter, og derefter glemmer alt om.

Men jeg håber at du alligevel fik noget brugbar feedback.

Apo