Avatar billede Mik2000 Professor
09. februar 2005 - 22:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Designer til projekt

Hej

Jeg skal igang med to projekter inde for 2 måneder hvor der forventes at komme en del betalende brugere på.

Jeg søger i den forbindelse en designer som kan lave et photoshop design til hjemmesiden, sætte den op i en html fil og oprette en css fil til det.

Dem der melder sig skal tro på opgaven da der gives løn ud af overskudet.

Da du ikke rigtig kender opgaven endnu vil jeg gerne bare høre fra nogle og se nogle referencer.
Herefter vil dem jeg synes er gode få beskrevet projekterne og herefter kunne vælge om det er noget de er interesseret i.

Jeg forventer at hvis siden bliver en succes, hvilket jeg tror på, da jeg jo selv lægger en masse tid i programmering af admin og side, så vil du kunne komme op og tjene 3-5000 på designet.
Desuden vil du hvis samarbejdet går godt få tilbudt opgaver med kontant betaling og evt. få mulighed for at blive en del af crewet på siden.

Men lad mig hører fra nogle som vil kunne hjælpe.
Avatar billede mentoz Nybegynder
10. februar 2005 - 02:13 #1
tjaa, hvad havde du tænkt dig angående designet..
Hvilken aldersgruppe skal siden henvende sig til?
Hvad skal der være på siden?
kunne godt tænke mig noget mere information, så vi kan komme med nogle konkrete eksempler på det vi kan.
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. februar 2005 - 07:33 #2
Hvornår forventer du dette overskud vil komme i siden? snakker vi år eller måneder?
Hvem er målgruppen, hvilken stil søger du? Jeg synes der er mange spørgsmål jeg mangler besvaret før jeg vil tilbyde min arbejdskraft.
Utrolig mange søger hjælp til et projekt hvor man skal arbejde, og har set uttallige som aldrig får en øre ud af deres hårde arbejde.

Men hvis du kan skrive noget mere om projektet, også om selve ideen bag, så er du velkommen til at kontakte mig på martin@tygsen.dk og så vil jeg sende nogle referencer tilbage som passer nogenlunde til det design du skal have lavet
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Mvh Martin Tygsen
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2005 - 08:56 #3
Ja det ville da være ratt at høre lidt mere om ideén og projektet, jeg har et lille firma der måske kunne hjælpe med flere ting.
Du må meget gerne skrive til osj@device.dk
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 15:40 #4
Hej allesammen

Jeg er jo ikke så meget for direkte at beskrive projekterne her da det jo kunne resultere i at en anden får ideen og laver det først.

Men jeg vil selvfølgelig gerne svare på nogle af jeres spørgsmål.

Jeg vil først starte med den største side.
Kunderne som betaler for en plads på siden er det danske erhversliv, men siden benyttes af brugerne a la på just-eat.dk.

Så målgruppen er rimelig stor da det er en branche alle benytter. Men siden skal fremstå professionelt da det jo er erhvervslivet som skal købe pladsen på siden.

Det er mit firma som står bag og vi har eksisteret i 5 år og har derfor både erfaring og kontakter. Jeg arbejder fuldtid i det og har desuden freelance personer som arbejder for mig.
Så det bliver ikke noget uprof noget.
Jeg forventer naturligvis et pænt overskud da jeg jo selv vil lægge mange timer i programeringen. Og normalt er min timeløn jo 350 kr.

Siden skal bestå af en side som danner grundlag for hele den normale side. Alt programmering klarer vi selv. Den skal bare sættes op i HTML og med en css hvor der er sat standard tingene op, som skrifttyper, design osv.
Derudover skal den bestå af et backend modul - administration cms - til erhvervslivet. Dette kan evt have et andet design eller bare være en del af siden.

Mht. overskud. Jeg forventer at når jeg modtager designet vil der være en programmeringstid på ca 2 måneder (Det er et stort projekt der skal integreres i deres system). Herefter vil der gå ca en måned med markedsføring hvor jeg kontakter dem. Og her vil det så begynde at blive bygget op.
Men realistisk forventer jeg at der vil gå 4-6 måneder efter designet er lavet og til betalingen vil falde til designeren.

Ideen bag minder om just-eat.dk og danner grundlag i spørgeundersøgelser.
Der findes ingen sider på det område nu som tager ordenlig fat om det og giver folk den mulighed de søger.
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 15:44 #5
Jeg er som sagt kun interesseret i designet. Vores egen designer som vi har kontrakt med har i øjeblikket meget at lave da han arbejder freelance for flere end os. Og det er derfor vi her søger en.

Alt programmering klarer vi selv. Markedsføring kunne evt også være til interesse senere i forløbet hvis nogle har nogle specielt gode muligheder her.

Den designer vi skal bruge skal kunne lave designs som www.techshop.dk (som dog ikke er færdig da der ikke findes undersider endnu) og http://www.jb-consult.dk/default.php. Det er begge sider som vi har lavet. Bemærk at JB-Consult er ved at lægge deres materiale op på siden og indholdet, samt forsiden derfor ikke er færdig endnu.
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. februar 2005 - 15:49 #6
hvad er deadlinen for designet fra designerens side.
Jeg er villig til at tage opgaven, men eftersom betalingen først falder efter et halvt års tid, vil min deadline blive længere. hvad siger i til en deadline på en månedstid ?

hvis det har interesse så kontakt mig på martin@tygsen.dk for at få nogle referencer.
Avatar billede bramming Nybegynder
10. februar 2005 - 16:02 #7
Vi er altid klar på en opgave hos db-solution.dk
Kontak os der hvis det skulle have interesse...

Desværre fungere vores hovedside ikke optimalt da vi er ved at skifte design samt servere... Men kik blot her: www.db-solution.dk - samt (Det kommende design) www.db-solution.dk/v2 -
Eller på htt.P//casper.db-solution.dk hvor der er lavet sketches af design
Dog er alle referencer ikke på.. vore hovedhjemmeside - Men håber du kan se hvad det er for noget vi laver - samt proffesionalitetten.
Avatar billede weblex Nybegynder
10. februar 2005 - 16:02 #8
Jeg er interesseret og kan producere grafik som det beskrevne. Tjek www.godgrafik.dk for referencer.

Mail til godgrafik (at) godgrafik.dk
Avatar billede bramming Nybegynder
10. februar 2005 - 16:03 #9
Beklager mit fejl-link her igen :D - http://casper.db-solution.dk
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 16:08 #10
Hej

Mht. deadline, så begynder projektet først inde for 2 måneder da jeg skal have nogle aftaler på plads først.
Deadline på design vil herefter være maks en månedstid, også afhængigt hvordan aftalerne med parterne går og hvad de forventer.

Jeg kigger på jeres links og vender tilbage.
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 16:10 #11
Jeg skal i øvrigt lige sige at der så vidt muligt ønskes en side uden brug af flash, en side som loader hurtigt og hvor der er lagt noget tid i at få designet lavet perfekt uden fejl.
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 16:12 #12
Det vil bl.a. også sige at designet skal skæres ud (ikke benyttes et billede) og der skal benyttes css til de mest normale ting. Det skal helst være lavet i skemaer hvor de steder der skal være tekster mv er et felt.
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 16:23 #13
Siden skal være så proffessional i designet som muligt da erhverslivet/kommune skal være med på at sponsorere, have annonce og oprettes som kunder, og samtidig være rettet mod brugere i alle aldersgrupper (typisk 13-65 år).
Så nølgeord er:
* Professionel
* Enkel at finde rundt på
* Flot, så folk kan lide det og kommer tilbage

Ting den ikke må være:
* For meget - uoverskuelig med rum agtig mangefarvet grafik
* Svær at gennemskue
* Kedelig
* Uprofessionel
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 19:45 #14
Jeg ligger i øvrigt også penge i projektet. Bl.a. bliver der trykt min 1000 reklamer.
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 19:54 #15
Jeg vil stadig gerne høre fra flere. Jo flere jo bedre :)
Avatar billede Mik2000 Professor
11. februar 2005 - 16:47 #16
Hej allesammen

Jeg har nu fundet den designer jeg skal bruge til projektet. Jeg takker jer alle for interessen.

Det er muligt at jeg kan bruge nogle af jer til en opgave senere, hvis I vil være interesseret. I så fald vil jeg kontakte jer pr mail.

Mvh
Kim