Avatar billede vodka101 Nybegynder
09. februar 2005 - 18:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med sata diske raid 0 og install windows

Heysa

har en makskine med 2 sata diske i som er sat i raid 0. Men når jeg prøver at install windows kan den ik se noget/nogle drev.

Hvad gør jeg? :/
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 19:04 #1
du har ikke trykket på F6 og indsat en diskette med driveren til din SATA controller, gør du dette vil windows kunne se RAIDet ;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 19:05 #2
under starten af installationen
Avatar billede vodka101 Nybegynder
09. februar 2005 - 19:19 #3
Jo det har jeg nemlig :/ Så siger den:

Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.

Make sure any hard disk drives are powered in and properly connected to your computer, and that any disk-related hardward configutration is correct. this may involve running manufacturer-supplied diagnostic or setup program.
Avatar billede vodka101 Nybegynder
09. februar 2005 - 19:20 #4
Og det skal siges den er samlet af shg.dk hvor alle delene er købt.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 19:56 #5
Hent driveren til din SATA controller fra producentens hjemmeside og lav selv en disk med dem på, og prøv igen :)
Avatar billede vodka101 Nybegynder
09. februar 2005 - 20:04 #6
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 20:11 #7
Seagate har ikke alvet nogle SATA controllere, det er producenten af bundkortet (hvis den er intigreret der på, ellers er det producenten af dit PCI SATA controller kort du skal have driveren fra), går det helt galt så skriv hvad dit bundkort hedder og model og vi finder det rigtige link til dig ;)
Avatar billede vodka101 Nybegynder
09. februar 2005 - 20:15 #8
Det er et msi K8N-SLI-Diamond
Avatar billede vodka101 Nybegynder
09. februar 2005 - 20:24 #9
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 21:03 #10
åben kabinettet og se hvad nummer der står på chippen der sidder i nærheden af dine porte til SATA, så kan du se hvilken fil det er du skal bruge ;)
Avatar billede vodka101 Nybegynder
09. februar 2005 - 21:10 #11
thx :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 21:12 #12
Var så lidt ;)