Avatar billede pho2ke Nybegynder
09. februar 2005 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ram problemer.

Hej alle eksperter..

Jeg har lige investeret i 2 blokke 512mb ram til min IBM T30'er..

Iflg. IBM skal den kunne klare 1 GB

Men jeg kan kun se de 512mb

Det er som om at den ene ram socket ikke er slået til..
(fundet ud af ved udlukkelses metoden)

Er der nogen der ved hvordan man slår den anden socket til??

/Toke
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. februar 2005 - 09:35 #1
Den anden socket er default slået til. Jeg tror faktisk slet ikke den kan slås fra. Så enten er soklen defekt, eller også kan de 2 ramklodser ikke køre sammen.

Prøv 1 ramklods ad gangen, og prøv den i begges slots. Så finder du ud af om soklen er defekt.

Prøv herefter en af de nye ramklodser sammen med en af de gamle (som du sikkert har) og se om den nu kan se begge.
Avatar billede pho2ke Nybegynder
09. februar 2005 - 09:39 #2
Jeg har prøvet en af de nye blokke i hver socket..

Der virkede ramblokken kun i den ene socket...
Så tyder det jo på at den ene socket er defekt

Så må jeg have kontaktet IBM... der er stadig garanti på...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. februar 2005 - 09:49 #3
Det lyder ganske rigigt som om soklen er istykker. Jeg checkede om den nu kunne tage 1 gb ram og det skulle den uden problemer kunne tage:
http://insight.poly.edu/Events%5CLaptops%5CIBM_T30.html
http://www.laptopshop.co.uk/IBM-ThinkPad_T30_Pentium_4_M_2366,_2367_xxx-512MB_Module-19286-1-ram4.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. februar 2005 - 11:05 #4
Takker for point :)