Avatar billede arrow Nybegynder
09. februar 2005 - 01:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RAM-Type til PC

Hejsa.

Jeg sidder pt. og skal købe 512 MB DDR SDRAM.

De skal jo gerne passe til BUS-hastigheden på mine nuværende, hvilket jeg er i tvivl om. Mine nuværende er 2 x 256 MB PC2700. Min CPU er på 2,53 GHZ (P4), med en BUS-hastighed på 533 Mhz.

Jeg skal ikke bruge mine RAM til overclockning. Jeg vil gerne have et 512 MB Kingston Modul da jeg kun har et enkelt RAM-slot ledigt i mit bundkort (ukendt type).

Kan nogen af jer ud fra disse beskrivelser af mit udstyr guide mig til nogle RAM der passer til mit nuværende hardware? Prisen må højest være på 650-700 inkl. fragt. Et link ville være nice.

På forhånd tak.

Mvh. Arrow
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2005 - 01:26 #1
Du er nødt til at fortælle hvilket bundkort de skal sidde i ! ! !
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2005 - 01:29 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13900

Men jeg skal lige checke i manualen, om de kan sammen med dem du har, og det er derfor jeg skal bruge navnet på bundkort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2005 - 01:53 #3
du kan evt. anvende dette program til at finde ud af hvilket bundkort du har.
http://www.sisoftware.co.uk/
Avatar billede arrow Nybegynder
09. februar 2005 - 03:06 #4
Si-Soft-Sandra-Siger:
Producent: ECS P4S5A/DX+

Håber det hjalp.

Ps. Jeg har haft set på de RAM du linker til, de ser gode ud men man skal jo vide om de virker.

Desuden kan det være den her info kan være nyttig:

Chipset 1
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS645DX CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 4x 100MHz (400MHz data rate)
Total Memory : 512MB DDR-SDRAM

Mvh. Arrow
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2005 - 13:05 #5
Desværre er jeg ikke så god til kinesisk, og det er det eneste sprog jeg kan finde din manual i.

Jeg tror, men er ikke helt sikker, at den RAM blok jeg har linket til ville kunne køre sammen med dine 2x256MB.

Hvis dette ikke er godt nok til dig, for at hoppe på købet, så må der andre til, som kan udtale sig med større sikkerhed. Desværre.

;-)
Avatar billede arrow Nybegynder
09. februar 2005 - 14:40 #6
Jamen så er valget faldet. Jeg tror jeg nupper dem og ser om det virker :)

Du skal være velkommen til at skrive et svar herinde, så jeg kan tildele dig de 60 point hvis du ønsker det.

Mvh. Arrow
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 08:04 #7
Joda :-)