Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fungere karma udregningen?

Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig, at vide hvordan der udregnes procenter i karma. Rundes der ned eller op ved halve? For ser da ud som om der rundes ned. Der skal 2 gode karma tildelinger til at hives 1% op, men en er nok til, at hives ned med 1%.

Nogen som kender denne mystiske formel? Ikke, at jeg kan bruge den på min hjemmeside for den virker lidt defekt.
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 21:57 #1
Jeg lukker her.. men håber på et svar alligevel! For negativ karma vægter helt klart mere en god karma det er jeg sikker på.
Avatar billede snowball Novice
08. februar 2005 - 22:00 #2
Din karma der vises er blot gennemsnittet af alle dine karmaer - ikke nogen kompleks formel ;)
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 22:05 #3
Det tror jeg ikke rigtigt den gør.

Fra karma 8/2 2005 00:11 havde jeg 70%

karma 8/2 2005 20:31 ændrede ikke på tallet.
karma 8/2 2005 20:41 satte gennemsnittet til 69%
karma 8/2 2005 21:19 ændrede ikke på noget! stadig 69%
og den sidste karma 8/2 2005 21:43 satte gennemsnittet ned til 68%

Det giver ikke mening..
Avatar billede snowball Novice
08. februar 2005 - 22:09 #4
Nu har du jo en hel del karmaer efterhånden, så derfor skal der jo mere og mere til for at ændre på det samlede gennemsnit.

Du kan jo selv sidde og regne efter med de 75+ karmaer du har nu, og så selv prøve at tilføje eller fjerne et par stykker og så se hvad det gør ved gennemsnittet.
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 22:14 #5
snowball>> Hvordan tilføjer og fjerner man karma? Eller fjern har jeg prøvet at anmelde noget bestemte men de er der stadig.
Avatar billede snowball Novice
08. februar 2005 - 22:24 #6
Meningen med min besked 22:09:49 var at du på papiret skulle tilføje eller fjerne en "virtuel karma" for at se hvor meget der skal til for at gennemsnittet ændrer sig når man har fået mange karmaer.

Mht. at få fjernet en karma man har fået, så kan man anmelde den, og hvis teksten overtræder nogen af Ekspertens regler, så vil den blive fjernet - ellers ikke!
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 22:30 #7
fint jeg vil se på det... og tjekke om det er den helt normale formel som vi har lært i folkeskolen;)

Som co-admin.. ved du så om der sker fremskridt med karma systemet? eller er i også uvidende om kommende planer fra IDG?
Avatar billede snowball Novice
08. februar 2005 - 22:52 #8
Der sker ikke nogen ændringer lige her og nu, men i løbet af sommeren kommer der nok til at ske noget :)