Avatar billede huffen Nybegynder
08. februar 2005 - 18:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virus, en der kan hjælpe ?

har fået virus, da min computer havde stået hos en ven i et par dage og da jeg kome virker IE ikke mere, det gør det stadig ikke

den åbner dating sider og siger den har spærret min http muligheder !

Hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\CTFMON32.EXE
C:\WINDOWS\System32\CSRSSU.EXE
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\firefox.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgcc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgemc.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Svendsen\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://default.home
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://default.home
O2 - BHO: SEDP Class - {3BA765C2-08DB-4fe2-9279-311CA10D582A} - C:\WINDOWS\sehlp.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON32] C:\WINDOWS\System32\CTFMON32.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CSRSSU] C:\WINDOWS\System32\CSRSSU.EXE
O4 - Startup: Genvej til Steam.lnk = C:\Programmer\Steam\Steam.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O13 - WWW. Prefix: http://ehttp.cc/?
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

HELP ME !!! 150 point til the winner !
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 19:50 #1
Jeg kigger lige
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 19:54 #2
Download CWShredder
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

Download Mwav
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://default.home
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://default.home
O2 - BHO: SEDP Class - {3BA765C2-08DB-4fe2-9279-311CA10D582A} - C:\WINDOWS\sehlp.dll
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON32] C:\WINDOWS\System32\CTFMON32.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CSRSSU] C:\WINDOWS\System32\CSRSSU.EXE
O13 - WWW. Prefix: http://ehttp.cc/?

Find og slet

Disse filer

C:\WINDOWS\System32\CSRSSU.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTFMON32.EXE

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet disse filer

C:\WINDOWS\sehlp.dll

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Angående CWShredder:
Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og smid en ny log fil herind
Avatar billede huffen Nybegynder
08. februar 2005 - 21:48 #3
Logfile of HijackThis v1.99.0
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Svendsen\Skrivebord\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Genvej til Steam.lnk = C:\Programmer\Steam\Steam.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 21:53 #4
Din nye log er ren:))
Avatar billede nva Praktikant
09. februar 2005 - 08:34 #5
Du mangler at få mindst SP1 på. Det er vigtigt for din maskines fremtidige helbred :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. februar 2005 - 16:03 #6
... ellers ses vi snart igen:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

ServicePack2 kan lettest sakses ved:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ som 'løs' fil (~280mb)
Avatar billede huffen Nybegynder
10. februar 2005 - 20:07 #7
kalp har jeg givet dig pointene ?
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 20:13 #8
nope.. som de andre siger.. grunden til du opretter et nyt spørgsmål er pga du ingen opdatering har.. men jeg kommer med forslag i det næste så
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 20:36 #9
huffen>> For at give mig point (afslutte spørgsmålet) markere du mit navn nede i venstre hjørne og siger accepter.