Avatar billede c-holst Novice
08. februar 2005 - 15:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er dette dårlig opførsel,

En gang, og kun en gang, ca hver 3. måned følger jeg op på de tråde jeg har været med i. Jeg synes selv jeg pænt formuleret spørger til, om der er brug for mere hjælp.

når denne ene gang har spurgt efter respons, er tråden for mit vedkommende død, indtil spørgeren melder sig, eller simpelthen lukker tråden.

Jeg synes det er en god ting, der fører til at mange gamle tråde lukkes, og det er sjældent mig selv der for pointene, så jeg mener ikke det er "pointræs"

mange har måske glemt tråden

synes i andre, at det er:
dårlig opførsel
imod reglerne
imod de uskrevne regler
spild af min eller andres tid
bør det udløse karmahak i tuden
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2005 - 15:17 #1
Jeg mener det er helt i orden, gør det selv engang imellem.

Giver det dårlig karma, så sk.. hul i det, de som bruger karma'en til noget konstruktivt, er ligeglad med uberettiget dårlig karma.
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. februar 2005 - 15:18 #2
sys det er dejligt nogen følger op, og du er bestemt ikke den eneste, og det er dejligt at se.
jeg kan ik se hvilke regler det strider imod, hverken skrevne eller uskrevene regler.

At det giver dårlig karma er jo bare fordi der sidder nogle snotunger der ikke kan tage sig sammen, og føler at de har har magt når der er anonym karma.

så thumbs up herfra for dit arbejde.
Avatar billede kenp Novice
08. februar 2005 - 15:20 #3
Jeg må indrømme at jeg er holdt op med at følge op på de gamle spørgsmål jeg deltager i, jeg gider sku ikke længere.

Men hatten af for dem som gør det, og jeg syntes bestemt det er en god idee.
Avatar billede anhansen Nybegynder
08. februar 2005 - 15:49 #4
Jeg synes også det er en ok ide...

Jeg gør selv det med mine egne spørgsmål at jeg engang imellem løber dem igennem og ser om der er nogle jeg har lukket.

Men hvis man ikke har lukket dem kan jeg da ikke se nogen grund til at blive fornærmet over at andre gerne vil vide om deres tips har hjulpet..
Avatar billede boxer Nybegynder
08. februar 2005 - 18:35 #5
Jeg synes også det er iorden. Det er lidt irriterende når folk ikke lukker deres spørgsmål ellefortæller om deres problem er løst.
Jeg ville selv være glad for en sådan påmindelse da jeg selv er interesseret i at få lukket mine spørgsmål.
Men du skal nok tænke på at det typisk er folk der ikke har været så længe på eksperten som glemmer at lukke et spørgsmål. Når man skriver er det nemt at fornærme folk. Så du skal nok passe meget på med formuleringen.
Uanset hvad, er der sikkert nogle der vil blive fornærmet.
Måske skal du skrive en god og længere forklaring på hvorfor det er bedst at lukke et spørgsmål. Det kan du gemme i et word dukoment og kopiere det ind i tråden.

Selvfølgelig bør det ikke udløse et hak i karmaen.
Avatar billede c-holst Novice
08. februar 2005 - 21:54 #6
tak for jeres kommentarer indtil videre:-)
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2005 - 11:21 #7
Hvorfor er det nu lige at min kommentar til dette skulle udløse den dårligste karma?
c-holst>>> Du er træt af at folk ikke lukker deres spørgsmål - Jeg er træt af at få dårlig karma hver gang jeg involverer mig i spørgsmål som disse. Jeg skal åbenbart også tænke lidt over mine formuleringer :o)
Men på den anden side så sidder der jo nogen der ikke kan bidrage med andet end dårlig karma. Dem skal der jo også være plads til - bare ikke her!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2005 - 14:44 #8
>>ulrikchristensen:
Lad være med at ta dig af dårlig karma.
Det virker ikke, så længe det ikke automatisk underskrives med giverens navn.
Jeg har også lige modtaget en nul-karma. Vedkommende har endda underskrevet karmaen med dit navn, og det nægter jeg altså at tro på er rigtig.
I starten gik jeg også meget op i det, det gør jeg ikke mere.
M.v.h. Vejmand
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2005 - 15:10 #9
vejmand>>> Det har jeg selvfølgelig ikke. Det synes jeg faktisk er meget værre end selv at få en dårlig karma. Kan det ikke meldes et eller andet sted? Der er jo åbenbart en eller anden der udgiver sig for at være mig og det kan da ikke være lovligt.
Jeg har faktisk tænkt lidt over det. Du har ret i at dårlig karma bør ignoreres. Hvis man skal sige sin ærlige mening, kan det ikke nytte noget at man skal passe på ikke at få dårlig karma.

Til alle der har fået en falsk underskrevet karma af mig:
Smid lige en kommentar i denne tråd - så vil jeg sende en karma der modsvarer den dårlige.

Info:
Jeg smider lige et spørgsmål til coadmin vedr. det der er sket her. Her er linket
http://www.eksperten.dk/spm/589307