Avatar billede scivias Nybegynder
05. februar 2005 - 00:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Generic Host Process for Win32 Services?

Hej
Er det korrekt opfattet at ovennævnte Generic Host Process, som jævnligt blokeres af min ZoneAlarm er et signal som synkroniserer min computers tid med tiden på en Microsoft server?
Og er det korrekt at man kan fjerne problemet ved at fjerne denne indstilling i kontrolpanelet og dermed problemet med de daglige pop-up beskeder, som kræver genstart af min computer, hvis jeg vil på nettet.
Jeg har efterhånden læst utallige mærkværdige forklaringer på dette og set folk komme ud i at formattere hele harddiske for at komme problemet til livs, men også læst at funktionen er helt uskadelig.
Er der en fornuftig forklaring og løsning?
Avatar billede lx2ba Novice
05. februar 2005 - 11:35 #1
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. februar 2005 - 15:22 #2
Den synkronisering af uret, er den eneste funktion som Generic Host Process har på selve nettet. Du skulle kunne fjerne alarmerne ved at fjerne serverrettighederne for programmet. Prøv at fjerne fluebenet yderst til højre for programmet, som er serverrettigheder i internetzone. Det burde hjælpe, men problemet bliver diskuteret en del i zonealarms forum.

http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board?board.id=cfg

http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=cfg&message.id=25754#M25754

http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=cfg&message.id=25761#M25761

http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=cfg&message.id=25751#M25751
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. februar 2005 - 15:24 #3
Så du skal jo så have tre grønne v´er og et rødt kryds ud for processen
Avatar billede scivias Nybegynder
20. februar 2005 - 00:39 #4
Jeg har kigget på det og kan desværre stadig ikke løse problemet.
Hvis jeg lader min computer stå tændt og går fra den et stykke tid er der en besked fra ZoneAlarm om at programmet har stoppet Generic Host Process i at kontakte en bestemt adresse og jeg er nødt til at genstarte computeren for at få kontakt til nettet.
Undskyld det sene svar, jeg er glad for hjælpen.
Jeg har prøvet at sætte 3 grønne og 1 rødt kryds uden resultat.
Hvad med fire grønne - bliver det så risikabelt?
Avatar billede scivias Nybegynder
08. september 2006 - 22:42 #5
jeg lukker spørgsmålet