Avatar billede henrik4223 Nybegynder
05. februar 2005 - 00:31 Der er 2 kommentarer

Kan ikke se udenlandske hjemmesider eller logge på VNC

Jeg kan ikke se sider som www.msn.com eller logge på min server med VNC fra min bærbare computer.

Jeg har TDC kabel med modem, der er tilsluttet til min computer via et ethernetkort. Forbindelsen bliver så fordelt til min bærbare via serverens trådløse netkort. Firewall er slået fra på min bærbare, og er ligeledes slået fra på serverens trådløse netkort.

Mit problem er nu blot, at min bærbare kun kan surfe på udenlandske netsider eller logge på serveren med VNC når firewallen på serveren er slået fra. Virker for mig højst besynderligt. Dette er jo ikke særligt optimalt. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede langbein Nybegynder
20. marts 2005 - 21:39 #1
Hva med litt bedre forklaring på oppseetet. Er det en XP maskin som kjører som gateway ?
Avatar billede jacla Nybegynder
09. april 2006 - 22:58 #2
Flere detaljer, ville hjælpe (server ?) hvilken søgesider bruger du ? VNC fra hvor til hvor. version af Firewall ? Styresystemer ?

MVH

Jan C