Avatar billede sasso Novice
04. februar 2005 - 22:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke give karma?

Hejsa

Jeg har lige fået fantastisk hjælp af tonnybrandt om sikkerhed og ville gerne kvittere med en omgang lun karma i vinterkulden. :o)

Desværre kan jeg ikke slippe af med det. Når jeg trykker på 'giv karma', får jeg simpelthen ikke adgang til det. Jeg har fundet et lignende spørgsmål fra tidligere med svaret 'nu er det løst' fra Eksperten. (Det er jo ikke et svar, jeg kan bruge til ret meget andet end at forstå, at jeg ikke er den eneste, der har det problem.

Kan I forklare mig, hvad jeg gør galt, og hvordan jeg så giver karma til tonny?

På forhånd tak
Sasso
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 02:53 #1
Klik på tonnybrandts navn, tryk på giv karma, angiv hvilken karma du vil give, skriv en kommentar og tryk på send. Jeg har lige forsøgt og det virker hos mig.
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2005 - 03:05 #2
-- det skal da lige nævnes, at man pr. kotume ikke skal aflevere point for spørgsmål om Eksperten ...

-- måske kan du bruge FAQ'en til noget: http://www.expfaq.1go.dk !-)
Avatar billede sasso Novice
05. februar 2005 - 11:14 #3
Hej igen - og tak for svar. Problemet er, at jeg ikke kan se, hvor jeg skal trykke for at give karma, når jeg er inde på Tonnys karmaside. Jeg antager, at det burde være i det hvide felt, men er kun følgende tekst:

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Du er her : Eksperten : Information om brugeren "tonnybrandt" :

Her kan du få diverse informationer om brugeren "tonnybrandt"

Brugernavn    tonnybrandt
Point    133.337
Placering    8
Karma
Oprettet    mandag, 6. august 2001, kl. 14:40
Aktiv    Ja
Pro medlem    Ja
CoAdmin    Nej

    * Spørgsmål oprettet af tonnybrandt
    * Spørgsmål besvaret af tonnybrandt
    * Spørgsmål hvor tonnybrandt deltager
    * Artikler oprettet af tonnybrandt
    * Placering
    * Point regnskab
    * Karma

Herunder kan du se andres vurderinger af brugeren "tonnybrandt".
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Klikker jeg på 'Karma' får jeg nøjagtigt samme side, og under alle de andre brugere, der har givet karma, findes kun knappen 'Anmeld grove....'.

Det var nøjagtigt det samme, der skete i går - og jo: Jeg har prøvet FAQ og kigget i gamle bruger-spørgsmål, før jeg lavede dette sidste spørgsmål.

Og m.h.t. point: Hvordan trækker jeg dem så tilbage? (Jeg har også 30 point hængende fra en tidligere lejlighed, da Erik Jacobsen hjalp mig med et problem og afsluttende sagde, at jeg ikke skulle give ham point.)

Mvh & på forhånd tak
Sasso
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2005 - 11:28 #4
Prøv at trykke på hans navn ved et af indlæggene i spørgsmålet !-)
Avatar billede popsy Novice
05. februar 2005 - 11:41 #5
Eller find et spørgsmål han selv har oprettet, og tryk direkte på hans karma i oplægget.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 11:43 #6
Så smider du bare et svar selv, markerer dit dit navn og trykker accepter :o)

Roenving>>> Nu gider jeg ikke gøre det helt store ud af det, men hvor i ekspertens regelsæt står der at der ikke skal gives point i et spørgsmål som dette? Du skriver det ikke er kutyme - kan det uddybes?
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2005 - 11:46 #7
Der står ikke noget i regelsættet, men det er en kotume, hvilket jeg jo også understregede !-)

kotume = sædvane, en måde, man normalt gør ting på ...

-- og man kan vel sige, at det ikke er helt fint, hvis man skal bruge alle sine startpoint på at finde ud af, hvordan man skal bruge Eksperten !o]
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 11:51 #8
Roenving>> Jeg opfattede det først som en af de der "selvopfundne regler" men efter nærmere omtanke kan jeg godt se at du har ret :o)Er der ikke en kategori hvor spørgsmål vedr. eksperten oprettes i?

P.S Nu vidste jeg altså godt hvad kotume er *grin* men jeg kunne åbenbart ikke stave til det.
Avatar billede sasso Novice
05. februar 2005 - 11:57 #9
Jeg må simpelthen erkende, at jeg vist ikke er så smart, som jeg gik og troede! Hvor i det hvide område på tonnybrandts karma-side er det, at jeg kan trykke på noget, så jeg kan give karma?
Avatar billede sasso Novice
05. februar 2005 - 12:01 #10
Altså:
1. Jeg trykker på tonnybrandts navn og klikker på Giv Karma.
2. Jeg bliver ledt hen til en side, hvor jeg skal logge ind.
3. Efter login kommer jeg ind på den side, hvor der er en oversigt over min tidligere karma-tildeling.
4. Øh, hvad gør jeg så?

Sorry, men jeg fatter ikke det her!
Mvh
Sasso
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 12:05 #11
Jeg mener at du kan give karmaen derfra. Men ellers kan du prøve at logge ind inden du giver karma.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 12:07 #12
Hver gang man vil give en karmatildeling bliver du ledt hen hvor du kan læse dine tidligere uddelte karmaer - det er helt normalt.
Avatar billede sasso Novice
05. februar 2005 - 12:11 #13
ulrik>> Fint nok, men hvad gør jeg så? Der er, så vidt jeg kan se, ingen links til at give karma til nogen...
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2005 - 12:25 #14
Du kan give det i den lyse blå boks foroven, hvor der står 'Din mening om brugeren "tonnybrandt"'
Avatar billede sasso Novice
05. februar 2005 - 12:43 #15
roenving>> Problemet er, at i den lyseblå boks foroven står der: 'Sidste nyt fra Eksperten : Bedre søgning lanceret.
Jeg KAN simpelthen ikke se andre bokse på nogle af de sider, jeg kommer ind på, når jeg følger jeres anvisninger.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 12:45 #16
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig :o) Vi tager den helt fra starten.

1. Log ind på eksperten
2. Gå til det spørgsmål Tonnybrandt har deltaget i
3. Klik på hans navn
4. Nu kan du vælge mellem "vis brugerinfo" og "giv karma", vælg giv karma
5. Nu kommer du til en side hvor der står "Din mening om brugeren "tonnybrandt"
6. I boksen angiv karma, vælger du hilken karma du vil give - du trykker på pilen og du får følgende valgmuligheder: ingen karma, meget god, god, middel, dårlig, meget dårlig - jeg foreslår at du vælger meget god.
7. Herefter kan du skrive en kommentar til tonnybrandt
8. tryk på knappen "send"
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 12:46 #17
læg mærke til punkt 4
Du har valgt "vis brugerinfo". Derfor kommer du ind på den forkerte side
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2005 - 12:47 #18
Når du trykker på Giv Karma, kommer du ind på din personlige karma-side, hvor der er en liste over de karmaer, du har givet, samt ovenover den en mulighed for at tildele eller rette en tidligere tildelt karma ...

Boksen med e-nyheden er der jo på alle sider, så den skal du selvfølgelig ikke regne med, men du kan jo bare een gang gå ind på nyheden og så trykke på tilbage, så skulle den ikke komme mere !-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 13:23 #19
Så lykkedes det vist :)

Jeg takker for en flot Karma !
Avatar billede sasso Novice
05. februar 2005 - 13:29 #20
Sorry. Troede, at jeg havde skrevet en afrunding. Problemet var, at jeg havde slået cookie-control til i ZaPro på 'medium'. Da jeg satte indstillingen til 'off', gled jeg lige ind, hvor jeg skulle være.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 13:32 #21
Husk lige at smide et svar selv og accepetere det - dette spørgsmål hører under "gratis" kategorien :o)
Held og lykke på eksperten.
Avatar billede sasso Novice
05. februar 2005 - 14:11 #22
>> Ulrik
Takker for dét tip osse.
:o)
Sasso
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 21:53 #23
Det var så lidt :o)