Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
03. februar 2005 - 12:07 Der er 14 kommentarer

Alfabetisk indholdsfortegnelse

Hej

Jeg har i Word lavet en indholdsfortegnelse som er sorteret efter sidetal, hvordan kan jeg sortere den alfabetisk?

På forhånd tak.

MVH/LLG
Avatar billede jkrons Professor
03. februar 2005 - 12:09 #1
Marker indholdsfiortegnelsen. Vælg Tabeller - Sorter.
Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
03. februar 2005 - 12:23 #2
Hej igen

Hvis jeg markere indholdsfortegnelsen og vælger tabeller - Sorter kommer der følgende meddelelse: Word kan ikke sortere tekst i markerede???

(Indholdsfortegnelsen er bygget op omkring overskrifter.)
Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
03. februar 2005 - 12:34 #3
Hej igen

Hvis jeg markere indholdsfortegnelsen og vælger tabeller - Sorter kommer der følgende meddelelse: Word kan ikke sortere tekst i markerede???

(Indholdsfortegnelsen er bygget op omkring overskrifter.)
Avatar billede jkrons Professor
03. februar 2005 - 17:19 #4
OK. Så har du indholdsfortegnelsen i et felt, og så er der nok ikke meget at gøre.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
04. februar 2005 - 07:22 #5
Du kan måske bruge indeks til at lave indholdsfortegnelsen, hvis du altså ikke bruger indeks i forvejen. Det foregår ved at vælge det samme som før, men vælge fanebladet Indeks i stedet for Indholdsfortegnelse
Avatar billede jkrons Professor
04. februar 2005 - 07:55 #6
Hvis du vælger Peters løsning, som er en mulighed, skal du huske at markere alle dine overskrifter som opslagsord først.
Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
04. februar 2005 - 09:39 #7
Hej

Tak for hjælpen. Ved at bruge indekset og markere overskrifterne som opslagsord, fik jeg det i alfabetisk orden, mit spørgsmål er så hvordan jeg får henvisninger på, således at hvis jeg ønsker at se et bestemt sted, trykker jeg bare i indekset og kommer automatisk ned til siden (på samme måde som når man opretter en indholdsfortegnelse)?

På forhånd tak.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
04. februar 2005 - 13:02 #8
Indsæt bogmærke ved hvert kapiteloverskrift. Marker sætningen i "Indholdsfortegnelsen" og vælg: Indsæt, Hyperlink. Klik på "En placering i dette dokument" til højre. Klik på bogmærket der hører til, og klik ok.
Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
04. februar 2005 - 15:09 #9
Hej igen igen

Kanon det virker

Tak for hjælpen og god weekend.

MVH/LLG
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
10. februar 2005 - 07:43 #10
Godt det virker. Giver det også points?
Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
10. februar 2005 - 08:31 #11
Hej Peter

De kommer her.

Ha' en god dag.

MVH/LLG
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
10. februar 2005 - 13:04 #12
Tak i lige måde.
Jeg troede "her" betød, at de allerede var undervejs.
Mvh. Peter
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
20. januar 2006 - 11:02 #13
Nu er der snart gået 1 år. Hvornår er "her"?
Avatar billede oleviolin Praktikant
11. juli 2020 - 07:57 #14
Jeg har ikke kunde finde det "flueben" hvor man kan sortere alfabetisk, men der er denne workaround.
Lav en indholdfortengelse (Reference->længst ud til ventre i menuen)
Den er så sidetals sorteret.
Vælg hele indeholdsfortengelsen UNDTAGEN DEN FØRSTE LINIE.
Du kan nu gå til hjem menu og bruge sortér (under afsnit lille symbol med et a og et z nederst med en lodret pil), Den øverste linie kan du så manuelt flytte på plats.
Du kan opdatere sidetal men hvis du laver flere kapiteler så er det forfra med at vælge hele indholdslisten untagen første lini.
I øvirgt: Jeg kan ikke får Microsoft til at sortere korrekt med danske bogstaver: æ og å havner under A og ø under o!!!