Avatar billede areon Nybegynder
03. februar 2005 - 08:11 Der er 8 kommentarer

Jeg mangler danske FONTS!! hjææællppp

Hejsa.. Jeg sidder og mangler følgende Fonts til min Photoshop.. og de skal være med dansk æ ø og å . :)

Novarese: <-bold, italic and book
Helvetica: <-bold, light cond, Thin Cond, Light and Condensed...

PLAEESSEE help me find these.. :)

Best regards and thanks
Areon
Avatar billede per-olof Nybegynder
03. februar 2005 - 08:28 #1
Avatar billede areon Nybegynder
03. februar 2005 - 08:50 #2
jamen ville da være ked af at skulle betale 22€ for HVER font... ingen andre forslag????????????????????????????
Avatar billede per-olof Nybegynder
03. februar 2005 - 09:07 #3
Nogle Helvetica fonter er gratis De andre koster Lige nu er det kun Anders Fogh Rasmussen som har gavebod. Jeg tror ikke det er nogen som vil ge ud hvis de self betalt sure penger for dem.
Avatar billede areon Nybegynder
03. februar 2005 - 09:32 #4
ok jeg ved ikke så meget om det her font væsen, troede egentlig bare at man bare lige skulle kigge de rigtige steder for at finde dem man skulle bruge! ...  Jeg venter lige og ser om der kommer andre ´forslag til min problemstilling. ville jo gerne spare så mange penge så muligt.. :)
Avatar billede per-olof Nybegynder
03. februar 2005 - 09:59 #5
De kan jeg godt førstå men hvorfør ikke overveje Arial fremfør Helvetica.
Kigge på http://www.iliveonyourvisits.com/helvetica/ og http://www.ms-studio.com/articlesarialsid.html
forskel meget lille.
Men for Novarese kniber det med ideer
Avatar billede areon Nybegynder
03. februar 2005 - 10:36 #6
:( ja problemet er det er til en avis som allerede bruger denne font og insistere på at det skal være denne. :(
Avatar billede sonnic Juniormester
03. februar 2005 - 10:56 #7
Jeg kender desværre alt for godt dit problem.
Da jeg selv arbejder på Politiken ser jeg dagligt kunder der anvender forskellige True Type, og sender et skriftsnit der ikke passer til Adobe´s fonte. Selv små forskelle i skriftsnittet bevirker en anden ombrydning end den kunden forventer.
Snak med avisen og hør om de ikke kan modtage en PDF fil, som ikke bliver tekst ombrudt. evt. rippet som et billede. Dette kan bruges, men husk ikke at anvende små skrifter, da der vil komme raster i hele filen.
Det løser nok ikke dit problem, men måske kan det hjælpe dig et skridt på vej.

Hilsen Villy
Avatar billede bine12 Nybegynder
05. februar 2005 - 21:24 #8
www.lundfons.com Fyldt med fonts.
Nogen er dog uden "æ", "ø", og "å".