Avatar billede pia_her Nybegynder
03. februar 2005 - 04:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pc går ned ved afslutning af download

Når jeg skal downloade en fil, og filoverførslen er færdig, går min computer ned. Når pc'en er genstartet, kan jeg ikke åbne den downloadede fil. Der kommer besked om Checksum error.

I øvrigt bruger jeg FAT filsystemet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2005 - 06:03 #1
Her du scannet for virus?
Avatar billede pia_her Nybegynder
03. februar 2005 - 16:01 #2
james > Ja, og på en anden partition af harddisken har jeg nyinstalleret Windows 2000, og der går min pc også ned ved afslutning af download.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2005 - 18:10 #3
at hente mail er også en download!!!
At hente en hjemmeside er også en download!!!

Har du software firewall?
Har du prøvet at downloade med den slået fra (kan normalt ikke anbefales)?

Har du antivirus?
Har du prøvet at downloade med den slået fra?
Avatar billede pia_her Nybegynder
08. februar 2005 - 00:29 #4
james > Den type download hvor min computer går ned, er hvor der skal downloades en fil via dialogbox.

Har prøvet firewall og antivirus. Har også prøvet at downloade med disse slået fra.
Avatar billede pia_her Nybegynder
09. februar 2005 - 16:50 #5
Har løst problemet. Min harddisk er forbundet til bundkortet på samme kabel som et cd-rom drev. I kontrolpanel - system - hardware - enhedshåndtering har jeg ændret indstillinger for primær IDE-kanal fra DMA til det langsommere PIO for både cd-rom drev og harddisk.