Avatar billede bitbiter Nybegynder
02. februar 2005 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Instalasion af et .net program

Jeg har skrevet et meget simpelt program i Delphi 2005. Det er en Windows Forms Application med en enkelt form og tre DB componenter ( BdpCommand, BdpDataAdapter & BdpComnnection ). componenterne er ikke linket til hinanden og er der ikke noget skrevet noget kode.

projecktet compilerer og kører fint som det skal.

her er mit problem så! :

Hvis jeg flytter exe filen til en anden computer ( hvor jeg ikke har installeret delphi ) får jeg en fejl
"Application has generated an exception that could not be handlet process ID = XXXX Thread ID = XXXX"
Programmet kører fint på denne maskin hvis jeg fjerner de tre DB komponenter.
På den maskine hvor jeg får fejlen har jeg prøvet at installere følgende uden det hjalp:

microsoft .net framework 1.1
Asp.net
interbase server

nogle gode forslag til hvad der er galt?
Avatar billede stone Forsker
02. februar 2005 - 13:28 #1
er filerne bare overført til din anden pc, eller har du brugt et installations program.

hvis du har brugt et installations program er der nogle componenter som skal medtages.
Avatar billede stone Forsker
02. februar 2005 - 13:39 #2
f.eks hvis man laver en db application hvor der er brugt quickrapport data componenter, skal de medtages, de fleste installations programmer har den funktion, hvor der kan vælges de componenter som er brugt.
Avatar billede bitbiter Nybegynder
02. februar 2005 - 15:22 #3
her nu prøvet at ligger følgende filer i GAC ( Global Assambly Cashe ):
Borland.Data.Common.dll
Borland.Data.Interbase.dll
Borland.Data.Provider.dll
Borland.VclDbCtrls.dll
Borland.VclDbExpress.dll

og følgende i samme bibliutek som exe filen:
dbexpint.dll
midas.dll

uden det har hjulpet noget. nogle der ved hvad for et installations program der selv kan finde ud af hvilke filer der skal bruges under er .net program?
Avatar billede stone Forsker
02. februar 2005 - 18:29 #4
jeg kan se i mit alm installations program at det er filer med extention *.bpl

som skal placeres i windows\system32

hvis du bruger bde skal den installeres på den anden pc hvilke filer ved jeg ikke, da
jeg bruger et installation program til at ordne ting som alias osv..
Avatar billede bitbiter Nybegynder
03. februar 2005 - 10:24 #5
har fundet fejlen. manglede filerne i GAC

System.Web.RegularExpressions.dll
og System.Web.Services.dll

samt bdpint20.dll sammen med exefilen.
Tak for hjælpen stone, det gav mig iden til at der manglede dll'er. Det ikke de samme filer der bliver brugt under .net som i win32 så .bpl filer er ikke nødvæntige.
Avatar billede bitbiter Nybegynder
03. februar 2005 - 10:25 #6
hvis du opratter et svar stone, skal du få pointende
Avatar billede stone Forsker
03. februar 2005 - 18:36 #7
svar ....