Avatar billede perniileh Nybegynder
02. februar 2005 - 12:31 Der er 8 kommentarer

hvordan for man en lydfil til at afspille

jeg er i gang med at lave en hjemmeside, hvor nogle af mine egne billeder ligger på. mit spørgsmål er om man kan ligge en lydfil ind som automatisk vil starte når man logger ind på siden. i så fald hvordan gør man.jeg betragter mig selv som absolut nybegynder og kunne også godt tænke mig nogle praktiske råd hvordan man overhovedet for lydfilen ind på siden.mvh pernille
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. februar 2005 - 12:44 #1
Avatar billede anhansen Nybegynder
02. februar 2005 - 12:46 #2
Jeg har ikke lige kode til det - men vil godt smide en kommentar.
Jeg synes du bør overveje om det er rigtigt at starte en lyd når man går en på din side. Jeg synes personligt det er voldsomt irriterende at der kommer en lyd væltende ind over min netradio - eller bare blæsende ud i højttalerne hvis jeg går ind på en side.
Det første jeg gør er at slukke for denne lyd.

Men det var bare min mening - hvis det er for at vise "jeg kan lave lyd" så lav hellere en knap folk kan trykke på hvis de vil høre din lyd.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. februar 2005 - 12:47 #3
Visse WEB hoteller tillader ikke nogen som helst former for LYD/VIDEO filer *.WAV *.MP3 *.MID *.AUD / *.AVI *.MPG *.RM - så være lige opmærksom på det...
Avatar billede anhansen Nybegynder
02. februar 2005 - 12:55 #4
og pas på apg og koda, hehe... ;-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. februar 2005 - 19:21 #5
Ka' det bruges ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. februar 2005 - 12:54 #6
Ka' det bruges ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. februar 2005 - 16:44 #7
Kom du videre ?
Avatar billede kirsch Nybegynder
17. februar 2005 - 23:00 #8
Det er let nok :) I Frontpage 2003, højreklikker du bare på din side, i "design-mode", vælger "Egenskaber for side.." / "Generalt" / "Baggrundslyd", og finder det stykke musik, du gerne vil ha' afspilt :D

Eller her er koden :
<embed src=navn.mid width=70 height=42 autostart=true loop=true TYPE="----"> - Den striblede linie sklal bare skiftes ud :)

Nicklas