Avatar billede andersdp Nybegynder
01. februar 2005 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

alt påvirkes ved formattering

Hvis jeg nu har 5 linier tekst, og markerer den øverste og vælger f.eks. Heading 1 - så ændres alle mine linier uanset at de ikke er markeret....

Hvilken indstilling skal jeg pille ved, for at slå dette fra?

Word 2003.
Avatar billede rvm Nybegynder
01. februar 2005 - 10:32 #1
De ændres alle sammen, fordi de er del af den samme afsnit. Hvis du kun vil have 1 linie ændret, så må du dele afsnittet op ved at trykke enter, der hvor det skal deles.
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. februar 2005 - 10:34 #2
Der er skam trykket enter imellem de 5 linier :)

Har haft problemet før, kan bare ikke huske hvilken indstilling jeg ændrede og kan ikke finde frem til den umiddelbart...
Avatar billede cdc Novice
01. februar 2005 - 10:37 #3
Når du laver mellemrum bruger du så shift og linieskift eller kun linieskift, hvis du bvruger den første kan/vil alt som det er brugt shift linieskift blive heading 1.

dette kun hvis du setter cursor på linien og ikke markerer det som skal laves som overskrift
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. februar 2005 - 10:48 #4
Jeg laver bare almindelig linieskift med "enter" knappen...

Se video af det her: http://www.adpape.net/word.avi
Avatar billede rvm Nybegynder
01. februar 2005 - 11:14 #5
jeg tror du har fået sat automatisk opdatering af typografier til, således aty en ændring i en typografi slå igennem på alle de steder, hvor typografien er brugt.
Avatar billede rvm Nybegynder
01. februar 2005 - 11:18 #6
I opgaveruden vælger du "Typografier og formater"
Højreklik på din typografi (normal) og vælg rediger
Fjern fluebenet i "Opdater automatisk"
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. februar 2005 - 11:18 #7
Jep, men hvor slår man så lige det fra... Har forsøgt lidt af hvert, men har ikke ramt rigtigt endnu...

Tror faktisk, det er en default indstilling - det er en frisk installation....
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. februar 2005 - 11:31 #8
Jep, det dur :) Tak....